Snapchat lanceert bedrijfsprofielen voor betere band tussen merk en consument

Een plek voor videocontent, branded AR lenses en e-commerce

Snapchat lanceert bedrijfsprofielen voor betere band tussen merk en consument

Snapchat heeft aangekondigd nog dit jaar bedrijfsprofielen te zullen lanceren. Op dit moment wordt het nog getest met vijftien merken en bedrijven. Volgens Snap Inc. moeten de bedrijfsprofielen dé verzamelplek worden voor branded content. En voor het eerst kan content nu langer worden bewaard.

Verzamelpagina voor content van bedrijven 

Het is de bedoeling dat die bedrijfsprofielen als landingspagina’s dienen voor organisaties en bedrijven. De bedrijfsprofielen lijken veel op Creator Profiles, dat Snapchat eerder lanceerde. 

Snapchat-bedrijfsprofiel van Dior

Het profiel wordt een verzamelplaats voor de volgende content: 

Highlights:

Hierin kunnen bedrijven hun content laten zien. Opvallend is dat die niet na een aantal seconden of na 24 uur verdwijnt. De content is dus blijvend! Het heeft veel weg van de Highlights van Instagram. Dit is een gamechanger voor Snapchat, aangezien content nu voor het eerst voor een langere tijd publiekelijk bewaard kan worden. 

Branded AR lenses:

Wanneer een bedrijf een eigen Snapchat AR Lens heeft ontwikkeld, kun je die op zijn bedrijfsprofiel terugvinden.

Story:

De content die bedrijven op hun verhaal zetten, vind je hier. Deze content verdwijnt wel na 24 uur.

Native Store:

Bedrijfsprofielen hebben een eigen ‘shop’ binnen hun bedrijfsprofiel. Hier kunnen Snapchatters producten bekijken en een in-app aankoop doen. Maar dit is alleen mogelijk wanneer het bedrijf werkt met Shopify.

Zodra Snapchatters zich abonneren op het bedrijfsprofiel, zien ze updates van deze organisatie in de Discover-sectie en zijn branded AR Lenses te vinden in Lens Explorer. Snapchat zelf noemt het: 

“A Permanent Home for Brands on Snapchat”.

Uitgebreide analytics en management tools

Met de invoering van de bedrijfsprofielen krijgen organisaties en bedrijven meer inzicht in hun publiek. Bedrijven met een bedrijfsprofiel kunnen namelijk analytics zien van hun bedrijfsprofiel via desktop en mobiel. Met deze tool krijgen bedrijven inzicht in ‘audience demographics and interests’ van de Snapchatters die hun Stories hebben bekeken. Deze informatie is belangrijk en relevant om te gebruiken in de targeting van advertenties. Ook zijn in deze tool de content en beheerders te managen.

Snapchat-bedrijfsprofiel van Universal Pictures

Waar zijn de bedrijfsprofielen te vinden?

Via de zoekfunctie is een bedrijfsprofiel te vinden. Wanneer op merk- of bedrijfsnaam gezocht wordt, verschijnt het profiel. Zodra hierop wordt geklikt, opent het bedrijfsprofiel. Hierin staat videocontent dat gepubliceerd is door het bedrijf, zijn branded AR lenses te vinden die het bedrijf heeft ontwikkeld en kan de shop worden bezocht.

Naast de zoekfunctie is het bedrijfsprofiel ook te vinden via een unieke QR-code. Zodra deze gescand wordt met de Snapchat Camera, kom je terecht bij het bedrijfsprofiel. Daarnaast kan het bedrijfsprofiel ook gevonden worden via gesponsorde content van deze afzender.

Snapchat bedrijfsprofielen worden momenteel getest bij vijftien spraakmakende merken en organisaties zoals Ben & Jerry’s, Dior, Gucci, Louis Vuitton, Target en Universal Pictures. Wat denk jij van de Snapchat bedrijfsprofielen? Wordt Snapchat hier meer ‘social’ van of denk je dat de manier van Snapchatten niet verandert?


Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.