• E-mail
    wordt gesponsord door

Bijna 90% internetgebruikers deelt virale emails

Bijna 90% internetgebruikers deelt virale emails

89% van de volwassen internetgebruikers deelt virale emails met anderen via e-mail. 63% deelt wekelijks content en 25% zelfs dagelijks. Dit blijkt uit onderzoek van Sharpe Partners.

Humoristische cartoons en grappen worden het meest uitgewisseld. Van alle virale e-mail betreft 88% humoristische content, 56% nieuws, 32% medische informatie en 25% games. Consumenten zullen iets minder vaak een virale e-mail die branded content bevat uitwisselen. 56% van de ondervraagden zegt dat maar iets minder vaak te doen, terwijl 43% zegt even vaak of juist vaker e-mail door te sturen waarin een merknaam genoemd wordt. Slechts 5% doet dat nooit. Driekwart van de respondenten zegt dat het geen verschil maakt of een e-mail een merksponsor noemt. Vrouwen sturen virale e-mail iets vaker door dan mannen. 75% van alle internetters stuurt viral e-mail door aan maximaal 6 anderen.

Bron: Advertising Age (via: MarketingData)


Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Uiterst irritant, al die doorstuurmailtjes. Spam van je vrienden en bekenden die niet door hebben dat je niet zit te wachten op een vollere mailbox.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.