Betaalde zoekresultaten worden duurder

31 juli 2003, 18:46

Door het herstel van de internetbranche zal de prijs van betaalde zoekresultaten de komende jaren verder stijgen.

Dit zei Ted Meisel, directeur van Overture Services, tijdens een conferentie over internetadvertenties in New York. De prijs voor betaalde links is in twee jaar tijd omhoog gegaan. Ook de komende jaren zit er een stijgende lijn in, zo voorspelde Meisel.

De drijvende kracht achter deze stijging is het herstel van de internetmarkt, zo schrijft Internet Magazine.

Adverteerders kunnen betalen om hun link tussen de zoekresultaten te krijgen als gebruikers specifieke zoekwoorden invullen. Deze markt wordt beheerst door Overture, dat deze maand nog door Yahoo werd overgenomen, en in mindere mate door Google.

Volgens een onderzoek van Jupiter Research zal de markt van betaalde zoekresultaten dit jaar met 50 procent groeien tot 1,6 miljard dollar.

Bron:

http://www.infoworld.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!