Betaalde zoekresultaten worden duurder

31 juli 2003, 18:46

Door het herstel van de internetbranche zal de prijs van betaalde zoekresultaten de komende jaren verder stijgen.

Dit zei Ted Meisel, directeur van Overture Services, tijdens een conferentie over internetadvertenties in New York. De prijs voor betaalde links is in twee jaar tijd omhoog gegaan. Ook de komende jaren zit er een stijgende lijn in, zo voorspelde Meisel.

De drijvende kracht achter deze stijging is het herstel van de internetmarkt, zo schrijft Internet Magazine.

Adverteerders kunnen betalen om hun link tussen de zoekresultaten te krijgen als gebruikers specifieke zoekwoorden invullen. Deze markt wordt beheerst door Overture, dat deze maand nog door Yahoo werd overgenomen, en in mindere mate door Google.

Volgens een onderzoek van Jupiter Research zal de markt van betaalde zoekresultaten dit jaar met 50 procent groeien tot 1,6 miljard dollar.

Bron:

www.webwereld.nl

Edwin Duys
Social Media & Online Markeitng Realist | Mede-oprichter Saristos bij Saristos

Dol op het bedrijfsmatig toepassen van online marketing en social media. Mede-oprichter en partner van Saristos, realisten in online marketing en social media. Mijn drijfveer is bedrijven te helpen om door middel van content marketing via social en digitale media gekwalificeerde potentiële klanten (leads) te genereren. Je kunt mij zakelijk volgen via Twitter en met mij connecten via LinkedIn

Categorie
Tags

1 Reactie

    Augusto

    Was wel te verwachten als je kijkt naar dat andere onderzoek van Juniper waaruit bleek dat jongeren meer gebruik maakte van internet/comp. dan van hun t.v. Toch denk ik dat mobile advertising nog bigger word


    31 juli 2003 om 19:42

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!