Bedrijfsfonds steunt onderzoek cultuurgebonden media

Bedrijfsfonds steunt onderzoek cultuurgebonden media

Het Bedrijfsfonds voor de Pers heeft besloten een uitkering van 42.500 euro beschikbaar te stellen aan Etnomediair en Motivaction voor een onderzoek naar het bereik van cultuurgebonden media in Nederland.

onderzoek is bedoeld om inzicht te verschaffen in de mediaconsumptie van Turken, Marokkanen, Surinamers en Antillianen (de achterban van de belangrijkste cultuurgebonden media in Nederland) en in het gebruik van de belangrijkste cultuurgebonden media. Achtergrond van het onderzoek is dat binnen reguliere bereiksonderzoeken cultuurgebonden media niet of nauwelijks aan bod komen. De kwaliteit en de continu?teit van een belangrijk deel van de cultuurgebonden media laten te wensen over. Dit wordt voor een groot deel veroorzaakt door geringe advertentie-inkomsten. Deze beperkte inkomensstroom staat een verdere professionalisering van deze media in de weg met mogelijk gevolgen voor de pluriformiteit van de pers. Een onderzoek waarbij onafhankelijke en betrouwbare gegevens beschikbaar komen over het bereik, zou de bekendheid van cultuurgebonden media onder adverteerders en media- en reclamebureaus kunnen verbeteren, waardoor de bereidheid om te adverteren in deze media vergroot kan worden. Dit kan er toe leiden dat media voor allochtonen professionaliseren en beter te exploiteren zijn en daarmee beter in staat zijn de allochtone lezer te bereiken.

Bron:
http://www.perssupport.anp.nl/


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.