Bas Blikt op de Week: Holografie, Augmented Reality en onderwater wonen

8 augustus 2009, 12:10

{title}Als eindredacteur van Idealize, portal over creativiteit en innovatie. deel ik momenteel de meest vernieuwende en inspirerende ideeën op onze website van de afgelopen week. Vorige week blogde ik over een Verticaal Ecosysteem Structuur, stroom uit de boom en MKB-marketing. Deze week: de Pionier Pitch, visuele vooruitgang en onderwater wonen.

{title}

Idealize Pionier Pitch

Het bedenken van een nieuw product, het ontwerpen van een concept, of het opzetten van een innovatieve start-up, het zijn allemaal items die je terugziet op Idealize. Vandaar dat we ook in samenwerking met Nieuweproductenbedenken.nl een wedstrijd hebben uitgeschreven: heb jij een baanbrekend nieuw product, concept of bedrijfsplan? Doe mee aan de Idealize’ Pionier Pitch! De beste vijf presenteren hun plan op het podium van Nieuwe Producten Bedenken ’09, te midden van andere innovators en innovatie-experts.

{title}

Visuele vooruitgang

Ook deze week zien we weer waar het bedenken van producten en concepten toe kan leiden. Opvallend waren de visuele vorderingen die er gemaakt worden. Japanners creëerden een type hologram die ook echt tastbaar is voor de gebruiker, een Electrolux-designer integreerde een hologram in een keuken-concept, Koreaanse ontwerpers ontwikkelden contactlenzen die de functie van de zonnebril overnemen en zelfs verbeteren en in de VS werken studenten aan een RFID-stok die blinden helpt te navigeren.

Video-interview met Claire Boonstra (SPRX Mobile)

Zo is er voor verschillende doelgroepen een visuele werkelijkheid te creëren, een onderwerp waar ook SPRX Mobile, ontwikkelaar van Augmented Reality-applicatie Layar, goed op inspeelt: mede-oprichter en eigenaar Claire Boonstra vertelt in een interview over de inspiratiebronnen en ambities van het bedrijf.

De pagefold

Een item dat aan onze visuele ervaring is gerelateerd, is de pagefold. In een artikel van één van onze Thinkstylers, Designia, wordt ingegaan op het belang van dit onderdeel voor een website. De auteur wijst erop dat internetgebruikers geen moeite lijken te hebben met doorscrollen op een website, wat het nut van de pagefold nuanceert. Aan de andere kant, zo stipt hij ook aan, blijft de pagefold van belangrijke waarde. Toch is er nog steeds veel winst te behalen op webdesign, al geldt dat er voor verschillende sites verschillende oplossingen te zijn.

{title}

Wonen onder water

Een ander gebied waar telkens weer terreinwinst wordt geboekt, is natuurlijk de wereld van architectuur, waar de World Expo van 2010 een uithangbord van is. In de VS won een ontwerper een prijs met zijn idee om de kust van San Francisco te beschermen met een kunstmatige steiger. En anders kunnen we altijd nog onder water gaan wonen. In Belize kan het binnenkort al.

Sebastiaan van Essen
Content Marketing Manager bij -

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief