Band van internetgebruiker met website beinvloedt effect online reclame

26 februari 2003, 04:45

Consumenten die een band hebben met een website en de merken die er gepromoot worden, blijven langer op de site hangen en staan meer open voor online reclame.

Dat blijkt uit onderzoek van de Amerikaanse Online Publishers Association, Millward Brown IntelliQuest en comScore Networks onder 5.000 bezoekers van 20 websites.Ruim 80% van de respondenten met een hoge affiniteit voor een specifieke site (51% van het totale aantal) was van mening dat deze site alleen reclame voor kwaliteitsproducten en -diensten bevatte. Slechts 36% van de groep bezoekers met een geringe affiniteit (9% van het totaal) had deze mening over de producten en diensten. Van de groep met hoge affiniteit vond 75% dat de reclame op de site weinig hinderlijk was tegen 31% van de groep met lage affiniteit. Ook meldde 68% van de eerste groep de merken waar reclame voor wordt gemaakt op de site relevant te vinden tegen 22% van de tweede groep. Van de eerste groep las 63% de reclame op de site tegen 30% bij de tweede en 55% zei aandacht te besteden aan de reclameboodschappen tegen 25% in de groep met lage affiniteit.

Bron: Marketing News p. 3, 1/4 p.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!