Anti-advergame voor McDonald’s
Door David gewezen op een aardig artikel over anti-advergames.
De McDonald’s game heeft een aantal aardige statements waar McDonald’s niet al te blij mee zal zijn. Ben benieuwd hoe adverteerders met deze vorm van consumer generated content omgaan. Dit soort games kunnen zomaar een enorme vlucht nemen als het op de juiste manier aandacht krijgt.
zeker als ze op platforms zoals marketingfacts worden gepromoot 🙂
Het resultaat van de promotie alhier is direct zichtbaar. David zijn site ligt eruit. Het kan snel gaan.
Heb nu de juiste link voor David maar opgenomen; ging er eigenlijk vanuit dat ook de -interactive.nl werkte 😉
dank voor de aanpassing marco. Wat me echt bezig houdt is de vraag hoe je als adverteerder moet omgaan met dit soort initiatieven. De consument heeft dus ook de tools in handen om op een zelfde manier te communiceren over een merk als de adverteerder zelf.
De voorbeelden die ik tot nu toe gezien heb van consumer generated advertising hebben allemaal een redelijk positieve boodschap.
Dit is het eerste voorbeeld (dat ik ken) waarbij de adverteerder er minder goed vanaf komt.
Moet je dit als adverteerder laten overwaaien en accepteren dat dit tot de mogelijkheden behoort of kan je hier als adverteerder slim op in spelen? Wie het weet mag het zeggen.
@David
Zoek een op ‘anti Mc donalds’ bij google’s afbeeldingen…
Prachtig om mensen zo creatief bezig te zien.
Spel is niet makkelijk! Ik verlies steeds meer geld!
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!