Amstel vernieuwt sponsorcontract met UEFA Champions League

6 februari 2003, 11:28

Amstel Bier blijft de komende jaren sponsor van de UEFA Champions League. Vandaag maakten Amstel en UEFA bekend dat Europa?s tweede biermerk, voor een nieuwe periode van drie jaar (2003-2006) zich als ??n van de hoofdsponsors heeft verbonden aan de UEFA Champions League. De verbintenis tussen Amstel en UEFA is een van de langstlopende in de geschiedenis van de UEFA Champions League (in 2004 bestaat deze verbintenis tien jaar).

Gert den Hertog, Deputy Director Corporate Marketing Heineken N.V., is verheugd over de hernieuwde overeenkomst: ?De UEFA Champions League biedt ons een ideaal platform om het Amstel merk en diens associatie met voetbal en voetbalfans te versterken. Sinds jaren identificeren wij ons met de fans die voetbal zien als de sport die hen bindt en plezier verschaft. Wij willen dit unieke gevoel samen met de fans delen. Ons sponsorschap van de UEFA Champions League gaat dan ook veel verder dan het leveren van bier en het adverteren in stadions en op televisie. De komende drie jaar zal dat weer overduidelijk blijken uit de activiteiten die we door heel Europa zullen ondernemen.?

Gerhard Aigner, Chief Executive van UEFA, voegt eraan toe: ?De voortdurende partnership met Amstel in de komende drie UEFA Champions League seizoenen, combineert de emotie en het succes van de competitie met de ?friendship, fun and freedom? waarden van dit belangrijke internationale merk. De hernieuwde ondersteuning en bijdrage van Amstel aan het Europese voetbal is zeer waardevol, zeker nu we met het nieuwe competitie format een spannende tijd tegemoet gaan.?

Amstel voor fans

Amstel?s langdurige verbintenis met de UEFA, heeft aanzienlijk bijgedragen aan de nummer twee positie die dit merk in Europa inneemt. Het sponsorschap van de UEFA Champions League heeft Amstel?s merkbekendheid en sympathie bij consumenten in Europa enorm versterkt. Amstel Bier, onderdeel van het Heineken concern, profileert zich als h?t bier voor de voetbalfan. Niet voor niets is Amstel met name populair in typische voetballanden in Europa. Amstel vat haar band met de fans en het voetbal samen in de term ?Fanship?. Iets wat aansluit bij de merkwaarden ?Friendship, Fun & Freedom?.

Uiteenlopende activiteiten

Amstel wil gedurende de gehele UEFA Champions League competitie de fans voetbalplezier verschaffen. Hiervoor heeft Amstel een uniek sponsormodel ontwikkeld waarin alle onderdelen in hoge mate op elkaar zijn afgestemd. Zo zullen de speciaal door Amstel ontwikkelde televisiespots (break bumpers) rondom de wedstrijden, worden ondersteund met diverse enthousiaste ?Fanship? boodschappen. Deze komen ge?ntegreerd aan bod in commercials, advertenties, promotionele acties op de winkelvloer, nieuwe media, speciaal geproduceerde kranten enzovoort. Verder zal Amstel de fans rond de wedstrijden vermaken met verrassende en opzienbarende activiteiten. Met name op de finaledag van de UEFA Champions League zal dit overduidelijk blijken, wanneer onder andere de overbekende Amstel hoeden worden uitgedeeld aan de fans die op Old Trafford de finale komen bekijken.

Over Amstel

Heineken N.V. is de meest internationale brouwer ter wereld. Heineken en Amstel zijn de belangrijkste internationale merken van Heineken N.V.

Heineken is ?s werelds meest internationale merk en het leidende merk in Europa. Amstel wordt in meer dan 80 landen verkocht. In Europa neemt Amstel met een totaalvolume van bijna 11 miljoen hectoliters, de tweede positie in.

Heineken N.V. streeft een uitstekende financi?le performance na door een sterke portfolio van lokale en internationale merken in de markt te zetten, door een zorgvuldig geselecteerde combinatie van brede en gesegmenteerde leiderschapsposities. In 2001 bedroeg de netto-omzet EUR 9,2 miljard en de netto winst EUR 715 miljoen. Bij Heineken werken meer dan 40.000 mensen. Voor meer informatie over Heineken N.V.: www.heinekencorp.com

Bron:

http://www.perssupport.anp.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!