Amerikaanse branche-organisatie voor zoekmachine marketing wordt volwassen

4 augustus 2004, 04:17

Begin deze week vond de jaarlijkse bijeenkomst van de Amerikaanse branche-organisatie voor zoekmachine marketing, Search Engine Marketing Professional Organization (SEMPO), plaats in San Jose, California.

De organisatie heeft inmiddels meer dan 250 leden (contributie varierend van $300 tot $5000 per jaar), een aantal grote sponsors (zoals Overture, Google, Verizon en Atlas) en bijna $300.000 in kas (waarvn ca. 25% sponsorgeld; rest via leden). Voor het komende jaar staan o.a. een landelijke advertentiecampagne met als payoff “Top of Search – Top of Mind”, de start van een Japanse versie van SEMPO en een nieuw wetenschappelijk search-onderzoek op het programma.

Binnenkort tijd voor een Nederlandse brancheorganisatie of moet Nederland zich aansluiten bij een Europese of Amerikaanse organisatie?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!