Albert Heijn start nieuwe campagne
Albert Heijn is zondagavond op RTL 4 met een nieuwe communicatiecampagne begonnen, waarmee de voordelen van boodschappen doen bij AH opnieuw onder de aandacht worden gebracht.
Onder het motto ?Het grote voordeel van Albert Heijn? wil de grootgrutter de balans tussen haar sterke kanten en de gevraagde prijs benadrukken. De kwalitatieve voordelen van Albert Heijn zullen worden gecombineerd met een duidelijk, structureel prijssignaal, bijvoorbeeld scherpe AH Bonus-aanbiedingen of informatie over het AH Eigen Merk en Euro Shopper. Zo worden aantrekkelijke prijzen weer een structureel onderdeel van het imago van Albert Heijn.
Vanaf nu is er wekelijks een nieuwe commercial op tv, waarin een voordeel van Albert Heijn moet worden toegelicht. Denk hierbij bijvoorbeeld aan productkwaliteit, de herkomst van een product, een service die wordt geboden of een andere sterke ‘plus’ van Albert Heijn. De boodschap is ge?ntegreerd met andere middelen van de campagne: de AH Bonus (voorheen Alledag), de Allerhande, de website en de winkelcommunicatie.
Topman Dick Boer van Albert Heijn kondigde vrijdag een beloffensief aan om weggelopen klanten te verleiden weer bij AH te komen winkelen. Het tegenoffensief van Albert Heijn volgt op de aanhoudende kritiek op de beloning van de nieuwe topman Anders MobergBoer zit ‘zoveel dagen als nodig’ aan de telefoon om klanten te woord te staan. ‘Het aantal klachten is zodanig dat we moeten knokken om deze mensen voor ons te behouden’, zei hij tegen de Volkskrant. Aanleiding is het ‘Wij zijn niet Ahold’, aldus de directeur van Albert Heijn in de ochtendkrant. ‘We maken daar wel deel van uit, maar Ahold is tien keer zo groot. Wij gaan alleen maar over de potjes pindakaas.’
Bron:
Zie commercial: