• Mobile
    wordt gesponsord door

Albert Heijn mengt zich in prijzenoorlog sms

Albert Heijn mengt zich in prijzenoorlog sms

Albert Heijn heeft de prijs voor het versturen van sms-berichten via AH Mobiel verlaagd. Omgerekend gaan klanten 7,5 eurocent per sms betalen. Dat is lager dan de 8 cent van concurrent Telfort. Dat heeft de supermarktketen vandaag in een advertentie gemeld.

Voor het begin van de prijzenslag enkele weken geleden waren de tarieven voor sms-berichten in Nederland met gemiddeld meer dan 20 cent het hoogst van vrijwel alle Europese landen. KPN, Vodafone en Telfort verlaagden de tarieven voor prepay-klanten eerder naar respectievelijk 9, 9 en 8 cent per bericht.

Jongeren
Sms is de melkkoe van de telecomhandel. Het versturen van een bericht is heel goedkoop omdat het bijna geen ruimte op het netwerk in beslag neemt. Een sms kan maximaal 160 lettertekens bevatten. Vooral jongeren maken veelvuldig gebruik van deze dienst.

Normaal gesproken kost het versturen van zo’n bericht, als er vooraf is betaald, ongeveer 23 cent. De telecombedrijven hanteren wel aanbiedingen met lagere prijzen, maar dan moet de klant wel vaak honderden sms’jes tegelijk afnemen.

Bron: ANP


Geplaatst in

Delen



Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Das aardig, Telford is de private label leverancier van Albert Heijn!!!!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.