Albert Heijn mengt zich in prijzenoorlog sms

9 juli 2004, 14:26

Albert Heijn heeft de prijs voor het versturen van sms-berichten via AH Mobiel verlaagd. Omgerekend gaan klanten 7,5 eurocent per sms betalen. Dat is lager dan de 8 cent van concurrent Telfort. Dat heeft de supermarktketen vandaag in een advertentie gemeld.

Voor het begin van de prijzenslag enkele weken geleden waren de tarieven voor sms-berichten in Nederland met gemiddeld meer dan 20 cent het hoogst van vrijwel alle Europese landen. KPN, Vodafone en Telfort verlaagden de tarieven voor prepay-klanten eerder naar respectievelijk 9, 9 en 8 cent per bericht.

Jongeren

Sms is de melkkoe van de telecomhandel. Het versturen van een bericht is heel goedkoop omdat het bijna geen ruimte op het netwerk in beslag neemt. Een sms kan maximaal 160 lettertekens bevatten. Vooral jongeren maken veelvuldig gebruik van deze dienst.

Normaal gesproken kost het versturen van zo’n bericht, als er vooraf is betaald, ongeveer 23 cent. De telecombedrijven hanteren wel aanbiedingen met lagere prijzen, maar dan moet de klant wel vaak honderden sms’jes tegelijk afnemen.

Bron: ANP

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    at

    Das aardig, Telford is de private label leverancier van Albert Heijn!!!!


    9 juli 2004 om 18:37

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!