AI Use cases voor B2B marketeers in 2024

De inzet van AI in B2B marketing gaat verder dan enkel content creatie. Isar Meitis vertelt hoe je dit aanpakt.

27 december 2023, 09:01 2010 x gelezen

Isar Meitis (Multiplai) is een AI implementatie expert, keynote spreker, ondernemer en de host van de podcast ‘Leveraging AI’. Hij denkt out of the box en deelt in deze aflevering zijn visie op AI voor B2B marketing. Daarbij deelt hij verschillende use cases, die een stap verder gaan dan enkel content creatie.

 

In deze aflevering van de Inbound4Cast praat ik met Isar Meitis over hoe je AI kunt gebruiken voor B2B marketing. Isar beantwoordt de volgende vragen:

  • Voor welke taken denkt Isar dat AI uitblinkt op het gebied van ideation?
  • Hoe kun je AI gebruiken voor strategische gesprekken?
  • Hoe gebruikt Isar AI voor data-analyse?
  • Wat zegt Isar over veelvoorkomende problemen met data in marketing?
  • Hoe kan AI helpen bij kwalitatieve data-analyse?
  • Welk voorbeeld geeft Isar van het gebruiken van AI voor de vergelijking van landingspagina’s?
  • Wat denkt Isar dat er gaat gebeuren met organisch verkeer en SEO in de komende paar jaar?
  • Hoe zou AI B2B verkoopgesprekken kunnen beïnvloeden?
  • Hoe zou AI gebruikt kunnen worden om website-inhoud te personaliseren voor elke bezoeker?
  • Waarom denkt Isar dat Google uiteindelijk de AI-race zal winnen?
  • Wat denkt Isar dat Google de verschillende Gemini-modellen lanceerde?
  • Waarom denkt Isar dat het ontwikkelen van betere kwaliteit dan GPT-4 een uitdaging is?
  • Waarover maakt Isar zich zorgen met betrekking tot de snelheid van AI-vooruitgang?

De aflevering is ook te vinden op YouTube, Spotify en Inbound4cast.com.

Jerrel Arkes
B2B organic marketing consultant bij B2Brands

B2B marketing is veranderd. Lead generatie kent steeds meer uitdagingen. Kopers kiezen vaak al voordat de buyer journey is gestart. Wat betekent dat voor jouw aanpak? Ik help vanuit B2Brands kennisintensieve B2B bedrijven van strategie tot uitvoering met de creatie en distributie van impactvolle content. Daarmee transformeren we jouw bedrijf naar een sterk merk. Ik geloof daarbij in de kracht van organisch groeien (organic marketing). Sinds 2008 heb ik hier vele MKB en enterprise organisaties mee geholpen. Sinds 2024 doe ik dit vanuit B2Brands.

Categorie
Tags
ai,

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!