Advertentiemarkt in Rusland verdubbelt in omvang

9 april 2003, 06:38

Bedrijven in Rusland hebben afgelopen jaar 51% meer uitgegeven aan reclame. Daarmee is de Russische advertentiemarkt wereldwijd een van de snelst groeiende. In totaal kwamen de reclamebestedingen in Rusland op 2,7 miljard dollar, aldus gegevens van de Russische ssociatie van Reclamebureaus.

Westerse bedrijven besteden nog steeds het meeste geld aan reclame in Rusland, al stijgen de bedragen die de lokale bedrijven uitgeven. Procter & Gamble heeft vorig jaar 105 miljoen dollar aan reclame besteed, en staat hiermee bovenaan. Nestle volgt met een advertentiebudget van 55,7 miljoen euro, waarna Unilever met 53,9 miljoen dollar komt. Het Russische zuivelconcern Wimm-Bill-Dann heeft 49,9 miljoen dollar uitgegeven aan reclame en de mobiele telefoonoperator MTS kwam tot 30,2 miljoen dollar. ooral in de weinig ontwikkelde markten in de regio`s wordt veel besteed aan reclame. Met name televisie wordt daarbij ingezet. Televisie is goed voor meer dan 25% van de totale omzet op de Russische advertentiemarkt.

Bron:

Adformatie

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!