Advergaming steeds populairder

6 augustus 2003, 18:21

Een nieuwe vorm van publiciteit die voornamelijk in de Verenigde Staten (maar stilaan ook op het Europese continent) aan populariteit wint en de online advertentie-markt nieuw leven inblaast, is advergaming.

Ondernemingen krijgen de kans om hun ‘company values’ of producten te integreren in een spel. De voordelen zijn duidelijk; een potenti? klant wordt verleid drie tot acht minuten plezierig en interactief met de reclameboodschap bezig te zijn. Dat is een duidelijke stap voorwaarts vergeleken met de vervelende banners en pop-ups die telkens weer het scherm teisteren. Ook kunnen bedrijven zich veel doeltreffender onderscheiden door deze vorm van publiciteit door de mogelijkheid de spelervaring volledig te personaliseren.

“Maar met spelletjes trek ik toch vooral kinderen?” is een veelgehoord vooroordeel. Een recente studie van Interactive Digital Software toont echter aan dat 42% van de spelletjes spelende gamers ouder zijn dan 35, terwijl mensen van 18 tot 35 jaar een andere 30% voor hun rekening nemen.

Advergaming heeft het zeker in zich een krachtig, interactief en effectief reclamemedium te worden voor brand-builders. Vooralsnog lijkt het potentieel om direct verkoop te realiseren nihil. Het spelen leent zich nu eenmaal niet voor direct response…

Bron:

http://www.marketingweb.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!