AD:TECH New York (3)

11 november 2004, 07:42

Van 8-10 november vindt in New York AD:TECH, het interactieve marketing congres, plaats. Paul Eikelenboom, partner van het online communicatie bureau fris idee, is één van de bezoekers van dit congres en doet daarvan verslag. Vandaag het derde en laatste deel.

So todd, I decided to buy a helicopter?

Tijdens zijn enthousiaste toespraak over streaming media en hoe dit kan werken voor adverteerders ging Todd Herman (MSN Streaming video) in gedachte nog even terug naar het jaar 2000 waarin hij sprak met een jonge ondernemer en over wat te doen met al het geld. ;-). Vlak daarna kwam de klap? Ook volgens hem zijn dezelfde goede tijden terug maar het geld komt alleen voor de juiste reden: om geld te verdienen.

Todd gaf een aantal goede voorbeelden van Streaming video van Kraft, AirForce en Home Depot. Met 30% van de huishoudens denkt hij dat de kritische massa is bereikt voor de grote adverteerders. En misschien heeft hij wel gelijk.

Mike Windsor, (Creative Artists Agency) startte de 3de dag met een inspirerende sessie. Mike gaf aan dat onderzoek Online nu 8% van total marketing spend in USA omvat. Maar volgens hem is veel belangrijker dat adverteren zal veranderen in iets waar consumenten meer betrokken worden in de communicatie. We dringen niet langer 30 sec advertenties op maar vragen (bijvoorbeeld via het web) wat ze willen. Daarmee cre?er je een echte band met je consumenten.

Mike gaf 2 goede voorbeelden:

De eerste was de X-box Halo II launch. Sony heeft hiervoor een game ontwikkeld op Ilovebees.com. De communicatie en de respons van jongeren waren echt indrukwekkend. En ik heb afgelopen maandag avond (de launch date) op Times Square NYC zelf kunnen zien dat mensen uren in de vrieskou hebben gestaan om de game te bemachtigen.

Hollister stores (hollisterco.com) doet helemaal niet aan traditionele communicatie en groeit heel snel. Kern is dat ze dingen organiseren waar hun doelgroep (Jongeren) op zit te wachten. Een voorbeeld is the Afterhour series in de winkels. Jonge (onbekende) artiesten treden op

in de winkels in een sfeer die jongeren aanspreekt. Dit is ook te volgen via het web. Het goede voor ons is dat Online vaak een rol speelt om de dialoog met de consument te onderhouden.

En voor degenen die niet in toeval geloven:

Na de verhalen over de opkomst van China als bron van Internet innovaties kreeg ik op de terug weg op JFK een Fortune Cookie met de volgende tekst uitgereikt: “Learn chinese!” Ik denk dat ik de Teleac cursus uit de jaren tachtig maar uit de kast ga halen ;-))

Uiteraard is AD:TECH ook weer te volgen via adtechblog en voor de nieuwkomers verwijs ik nog even naar het verslag van AD:TECH San Fransisco dat eerder dit jaar plaats vond.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    jan

    X-box Halo II launch = microsoft

    ps2 = Sony


    11 november 2004 om 13:36

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!