Adobe neemt Macromedia over

18 april 2005, 06:55

Het van Photoshop, Illustrator en InDesign bekende Adobe heeft de makers van DreamWeaver en Flash ingelijft.

Carl Mangold
Video Advertising & Content Producer bij Carl Mangold

Carl Mangold produceert video advertising en -content voor online marketing, van concept tot en met oplevering. Én realiseert en optimaliseert het bereik ervan, op basis van in overleg gedefinieerde KPI's. “People around the world are now watching 1.000.000.000 hours of Youtube’s incredible content every single day!” (Cristos Goodrow, Youtube) “We move towards a world where video is at the heart of all our services” (Mark Zuckerberg, 27 juli 2016) “Video is where all of media is headed right now. There is no more valuable piece of property or entity then video in the world of media at all.” (Casey Neistat, 6 sept. 2016)

Categorie
Tags

7 Reacties

    Roy Huiskes – chapter42

    Ik ben benieuwd wat hier van komt…

    ik ben bang dat fireworks gaat verdwijnen…


    18 april 2005 om 07:08
    c. vd berge

    dat dit mag?.. lijkt me wat DreamWeaver en GoLive betreft een aardige monopolie


    18 april 2005 om 07:16
    Eric

    Wát? Dat is behoorlijk ingrijpend nieuws. Nu heeft Adobe ongeveer een monopolie op het gebied van web-ontwikkel tools.

    GoLive, DreamWeaver, Photoshop, ImageReady én Flash!


    18 april 2005 om 07:54
    Blue__

    Zeker geen goed nieuws. Een pakket Photoshop is voor het MKB al moeilijk op te brengen, laat staan dat er ook nog dik betaald moet worden voor o.a. Flash.

    Laten we hopen dat de open-source community hierdoor wellicht een impuls krijgt 🙂


    18 april 2005 om 08:10
    Remi van Beekum

    Ik vind dat ze wel goed naar Microsoft hebben gekeken. ‘If you can’t beat them, buy them!’


    18 april 2005 om 11:46
    media

    De Amerikaanse softwarefabrikant Adobe Systems heeft 3,4 miljard dollar (2,6 miljard euro) over voor branchegenoot Macromedia. De betaling geschiedt in aandelen. Afgaand op de slotkoers van vrijdag komt de overname neer op een bonus van 25 procent voor de aandeelhouders van Macromedia.

    Wat een deal!


    18 april 2005 om 12:37
    schief

    Dit is toch prachtig? Ze vullen elkaar perfect aan qua producten en waar overlap is gebruikt men het bestee uit twee werelden. Daar komen vast mooie producten uit voort.


    19 april 2005 om 04:48

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief