Die grote schommelingen zijn nu grotendeels verdwenen waardoor de autonome groei van de markt veel beter in beeld komt. In het derde kwartaal namen de bestedingen ten opzichte van Q3 vorig jaar met 25% toe tot een budget van € 57 miljoen, verdeeld over € 29 miljoen traditioneel en € 28 miljoen digitaal.
Bestedingen aan (D)OOH afgelopen vier kwartalen (x € miljoen)
In het groeiende deel digitaal is ook steeds meer ruimte voor programmatic. Inmiddels wordt 34% van de digitale omzet verhandeld via deze vorm van inkoop. De verwachting is dat dit aandeel nog verder zal oplopen.
Groei bestedingen (D)OOH afgelopen vier kwartalen in vergelijking met dezelfde kwartalen een jaar eerder.
Met de huidige groeicijfers is buitenreclame op weg naar een jaaromzet van bijna € 235 miljoen. Dat zou een absoluut record betekenen en bewijzen dat (D)OOH een meer dan dynamische markt is die blijkbaar in staat is om grote klappen op te vangen en daarna heel snel weer te herstellen.