Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Overgrote meerderheid Nederlanders in de ban van sportzomer 2024

83 procent Nederlanders gaat sport kijken deze zomer, EK Voetbal meest populair.

Maakt BrainsFirst de magie van voetbal kapot?

Interview met Eric Castien, oprichter van de ‘assessment games’-aanbiederWat een mens kan bereiken in zijn of haar werk, wordt bepaald…

ReclameReview: belangrijkste bijzaak in het leven begint weer bij Fox Sports

De voetbaldroogte is voorbij'Gelukkig, het begint weer...' Dat is het thema voor de nieuwe campagne van Fox Sports, waarin we zien…

Het geheim van Koning Toto

Bij de vijfendertigste editie van de Effie Awards was Koning Toto de opvallende winnaar. Met maar liefst twee gouden Effies in de hand…

Viral Friday 23/2019: alle focus op de Oranje Leeuwinnen

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste video's van afgelopen week worden belicht.…

Oranje Leeuwinnen zijn hot, maar hoe goed gaat het écht met vrouwenvoetbal?

De Oranje Leeuwinnen willen deze zomer gloriëren op het WK Voetbal. Na eerdere successen staan sponsors in de rij. Het…

Hoe KNVB het commerciële speelveld van voetbal vergroot

Jean Paul Decossaux en Nicole Bekkers over nieuwe sponsor-strategieDe afgelopen twee jaar heeft de KNVB zijn commerciële strategie helemaal omgevormd,…

Hoe trouwe sponsors de comeback van FC Twente mogelijk maakten

Na jaren van malaise is het Nederlands voetbal eindelijk weer een succesverhaal. Oranje en Ajax winnen van de wereldtop, maar…

De merkbeleving van PEC Zwolle

Bij weinig merken zal de merkbeleving zo grillig zijn als in het betaald voetbal. Sportieve prestaties bepalen de merkbeleving en…

Ajax verslaat PSV in zoekmachine

Al jaren zijn Ajax en PSV bepalend in het Nederlands voetbal, dé twee voetbalclubs met een grote historie in het…

WK Voetbal scoort bij NOS ook niet-lineair (ondanks Bunq)

Een WK Voetbal zonder het Nederlands elftal is een minder leuk WK om te kijken. Geef maar toe, ook jij…

Vedetta wil dé online community voor vrouwenvoetbal worden

Er komt een nieuw voetbalmerk: Vedetta. Een heel ander merk dan typisch masculiene platformen als VI, Catenaccio of Voetbal Inside.…