Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Politieke campagnes zijn spiegel voor marketeers

En 7 gekleurde wetten die elke marketeer zou moeten toepassenDe peilingen voor de Tweede Kamerverkiezingen zaten er flink naast. Niet…

Onderzoek: lijsttrekkers komen in drie smaken

Warmte, competentie en waardencongruentie spelen cruciale rol bij het bepalen of wij een partijleider vertrouwenStemmen we op politici met dezelfde…

Peilen social media verkiezingen beter dan Maurice de Hond?

Tien jaar geleden leken peilingen op basis van social media in opkomst als alternatief voor de traditionele opiniepeilingen. Daar is…

Politiek laat ondernemers stikken

Het opgewarmde lijk kan best nog wel een halve marathon lopen is kennelijk het ideeWaar ondernemers uit algemeen belang de…

FutureWatch: de rol van Facebook, Twitter en Google bij politieke campagnes

Waarom we sociale platformen niet als enige verantwoordelijk mogen houden voor bewaking van onze democratieDe campagnes voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen…

Verkiezingen in beeld: welke video-strategie hanteren onze politieke partijen?

Kies jij voor doeners, verandering, zekerheid of de toekomst? Nederland gaat dit voorjaar twee keer naar de stembus: op 20…

Politiek merkonderzoek: PvdA zoekt zekerheid én kiezers

Onderzoek naar waardenuitstraling van politieke partijenGoede reclame creëert verlangen. Voor bedrijven, maar ook politieke partijen. Merkstrateeg Marc Oosterhout (N=5) gaf…

Social media en video in de strijd om de kiezer

De gemeenteraadsverkiezingen van komende woensdag zijn niet gelijk een onderwerp waar iedereen enthousiast van wordt. Dat blijkt ook uit de…

GroenLinks blikt terug op de ‘Facebookverkiezingen’

Podcast over kapen trending topics en de voorbeeldrol van politiek Nederland op social mediaSybren Kooistra is als digitaal strateeg verantwoordelijk…

Maurice de Hond (Peil.nl): “Het huidige politieke systeem is niet houdbaar in de 21ste eeuw”

Maurice de Hond is glashelder: hij gaat niet stemmen op 15 maart. En daar heeft hij naar eigen zeggen goede…

Merkdeskundige Marc Oosterhout: “De politiek zet de ontvanger niet centraal”

Politieke partijen moeten op zoek naar een heldere en onderscheidende whyMarc Oosterhout is merkstrateeg en mede-oprichter van N=5, het grootste…

De psychologie van nepnieuws. Dit zal je niet geloven.

Hoe nepnieuws werkt in ons breinIn december 2016 werd ten onrechte de ‘veiligheidscheck’ op Facebook geactiveerd op basis van veelvuldig…