Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Fundamentele trends in kaart gebracht – Megatrend #4: Techno-escapisme

Merken die buitengewoon presteren blijken de tijdgeest te vangen en veel te investeren in verkenningen van de toekomst. We brengen in deze rubriek een aantal van de meer fundamentele trends in kaart, waarvan de kans klein is dat het een hype blijkt.

‘In de VS is bijna helft consumentenbestedingen afkomstig van de rijkste 10% huishoudens’

Voor het op 22 juli 2025 gepubliceerde Global Consumer Trends-rapport heeft Warc onderzocht welke trends de aankoopbeslissingen van consumenten in de komende twaalf maanden zullen beïnvloeden, over merken en categorieën heen.

Het mediagebruik van jongeren anno 2025

Jongeren zijn veranderlijk, maar niet ongrijpbaar. Ze scrollen nog steeds een beduidend aantal uur per dag op hun smartphone, maar wat ze zien en waar ze dat doen verandert snel. De kijktijd is nog steeds hoog, waar streaming de overhand heeft genomen over lineaire tv. En hoe zit dat met influencers? Die zijn best handig, maar mogen ook wat minder aanwezig zijn volgens de jongeren. We doen zoals elk jaar weer een rondje langs de interessantste trends uit het Jongerenonderzoek van Mediahuis, Wayne Parker Kent en Mediatest.

Fundamentele trends in kaart gebracht – Megatrend #1: Polarisatie en populisme

Merken die buitengewoon presteren blijken de tijdgeest te vangen en veel te investeren in verkenningen van de toekomst. We brengen in deze rubriek een aantal van de meer fundamentele trends in kaart, waarvan de kans klein is dat het een hype blijkt.

Waarom Branding 13.0 ‘Verbinden op Waarden’ wordt (deel 2)

In deel 1 van deze tweeluik, een korte terugblik op de evolutie van branding: Waar staan we nu op het gebied van branding en zijn we hier gekomen. Nu in deel 2: Onze verwachting voor wat gaat komen volgens de actuele trend- en tijdsgeestanalyses: Wat volgt nu? Wat wordt de volgende stap en kansen voor branding? Oftewel, Wat wordt branding 13.0? 

6 trends in B2B-marketing volgens LinkedIn

‘2025 markeert een nieuw hoofdstuk voor B2B-marketing, waarin AI en creativiteit de richting bepalen. Dit zijn de zes belangrijkste inzichten en verwachtingen voor dit jaar.’

Social media centraal als sportkanaal

Uitgaven aan sportmediarechten stijgen waarschijnlijk naar 61 miljard dollar, maar zorgen ook voor dilemma's voor adverteerders.

De tegengestelde trends die marketing in 2024 bepalen

Het PIM Trendrapport 2024, dat op 30 januari 2024 werd gepresenteerd, heeft als titel De Clash van het ‘zijn’.

Er zijn geen trends meer, alles is trending

De Metagids #49: Iedereen claimt zijn eigen trends. Ze hebben alles met elkaar te maken.

Hiernaar googelden we massaal in 2021

Van Max tot boosterprik, van persconferenties, rellen en code rood tot SongfestivalOok dit jaar kende z’n ups en downs en…

Dit zijn dé belangrijkste review-trends in coronatijd

Hoe het topjaar voor e-commerce het consumentengedrag heeft veranderdTrustpilot analyseerde de wereldwijde activiteiten op zijn reviewplatform van juli 2020 tot…

Zo wonen wij in de toekomst

Wat wordt er het komende decennium verwacht van marketeers in de wereld van wonen?Hoe zullen wij straks wonen? Wij voorspellen…