Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

True Pricing in de praktijk: hoe consumenten bewust kiezen voor een echte prijs

True pricing – het zichtbaar maken van verborgen sociale en milieukosten naast de reguliere verkoopprijs – krijgt steeds meer aandacht als een manier om bewuste consumptie te stimuleren. In een recente pilot op de Business Campus van de Hogeschool van Amsterdam (HvA) werd onderzocht hoe consumenten reageren op dit concept.

De sleutel tot consumentenacceptatie: Effectieve communicatie rond true pricing

Bij true pricing draait het om effectieve communicatie, vertrouwen en duidelijkheid over de kostenverdeling tussen overheid, bedrijven en consumenten.

De perfecte prijs voor je product bepalen: ChatGPT zet Nederlandse marketinglegende in

Toen ChatGPT onlangs een betaalde premiumversie aankondigde, was ik verrast dat ze gebruikers vroegen naar de beste prijs hiervoor...

Kan pricing de wereld redden?

Sommigen ontkennen het, maar er is geen ontkomen aan: we zien langzaam maar zeker de gevolgen van een wereldwijde klimaatcrisis.

Minder voor meer: Is shrinkflation het antwoord op inflatie?

Op dit moment zitten veel bedrijven met de vraag welke prijsstrategie ze moeten hanteren om gelijke tred te houden met inflatie en de oplopende productiekosten.

Prijsinflatie consumptiegoederen versnelt

'Consumenten volgen gebruikelijke winkelstrategie om in dure tijden huismerken te kopen, zonder goed naar de prijsstelling zelf te kijken'Koopkracht en…

Prijzen omhoog? Zo leg je het uit (volgens Ritson)

'Negeer de media. De prijzen moeten omhoog, maar doe het op de juiste manier.'Veel marketeers zullen vanwege de inflatie de…

Lagere prijs vleesvervangers zorgt voor 30% meer winst

Vleesvervangers zijn booming en niet meer weg te denken uit de supermarkten. In opdracht van ISMI (International Shopper Marketing Instituut)…

Studiedag Best of NIMA; eenmalig cadeau aan het vak

Eén dag les, vijf vakdocenten met de hoogste waardering van cursisten en deelnemers, via de livestream, van Martech tot PurposeEen…

Inflatiespook? Leer over de P van prijs!

Voor marketingprofessionals lijkt dit lijkt het perfecte moment om de demonen onder ogen te zienVeel consumenten heroverwegen wat 'waarde' voor hen…

Wat betaal je liever? €9,99 per maand of €119,88 per jaar?

Marketeer: houd rekening met de preventie- en promotiefocusSchrikken consumenten van het bedrag van een jaarabonnement? En verschilt dat per type…

3 interessante businessmodellen voor online platforms

Het doel van elk online platform of marktplaats is het faciliteren van een match tussen aanbieder en afnemer. Een consument…