In navolging van het buitenland verkent de NPO de mogelijkheden van een nationaal digitaal platform met publieksdata om de cultuursector te versterken. Dit kan een uitgelezen kans zijn om een alternatief te ontwikkelen voor commerciële dataplatforms, met nieuwe innovatieve diensten en alternatieve algoritmen. Een pleidooi.
Meer verkoop via online marktplaatsen, steeds meer social media bieden marktplaatsen aan.
Bol.com, Airbnb, Uber, Spotify, Picnic en natuurlijk Marketingfacts: allemaal bekende platformen die de afgelopen jaren ongekend groot en succesvol zijn…
Hoe 'Sorry we missed you' stof tot nadenken geeft'Sorry we missed you' is de nieuwe film van tweevoudig Gouden Palm-winnaar Ken…
Wat Haier ons leert over organisaties en platformenOm in te spelen op snelle ontwikkelingen en vluchtige wereld moeten organisaties wendbaarder…
Twinkle Marketplaces Event 2019Op 29 oktober 2019 vond het Twinkle Marketplaces Event plaats, het event waar je met behulp van…
Mei Ling Tan: "Schaalbaar is niet altijd de heilige graal"Er was een tijd waarin vrouwen de kleren voor hun mannen…
Wat eten we vanavond? Om het antwoord op die vraag draait de fusie tussen de bezorggiganten Takeaway.com, bekend van Thuisbezorgd.nl,…
In zijn nieuwe boek 'Het einde van concurrentie?' schetst bijzonder hoogleraar Cor Molenaar hoe platforms de wereld voorgoed veranderen. En hoe…
Google is wereldwijd marktleider in het leveren van advertisingtechnologie, maar Amazon is hard aan het groeien in advertentiebestedingen. Het afgelopen…
Waarom de ban door de Amerikanen ook averechts kan werkenDeze week werd Huawei opnieuw geconfronteerd met de gevolgen van de…
Funda en FloraHolland laten zien hoe het ook anders kanDoor samen te werken via coöperatieve platformen kan een groep bedrijven…