Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Maak van cultuurplatform geen kopie van een commercieel platform

In navolging van het buitenland verkent de NPO de mogelijkheden van een nationaal digitaal platform met publieksdata om de cultuursector te versterken. Dit kan een uitgelezen kans zijn om een alternatief te ontwikkelen voor commerciële dataplatforms, met nieuwe innovatieve diensten en alternatieve algoritmen. Een pleidooi.

Populariteit online marktplaatsen stijgt, meer verkoop via socials

Meer verkoop via online marktplaatsen, steeds meer social media bieden marktplaatsen aan.

Vijf redenen waarom jij ook een digitaal platform nodig hebt

Bol.com, Airbnb, Uber, Spotify, Picnic en natuurlijk Marketingfacts: allemaal bekende platformen die de afgelopen jaren ongekend groot en succesvol zijn…

De zwarte drek van de platform-industrie

Hoe 'Sorry we missed you' stof tot nadenken geeft'Sorry we missed you' is de nieuwe film van tweevoudig Gouden Palm-winnaar Ken…

FutureWatch: vergeet Amazon en Uber, Haier is de toekomst

Wat Haier ons leert over organisaties en platformenOm in te spelen op snelle ontwikkelingen en vluchtige wereld moeten organisaties wendbaarder…

Kun jij als merk of retailer nog wel ontbreken op marketplaces?

Twinkle Marketplaces Event 2019Op 29 oktober 2019 vond het Twinkle Marketplaces Event plaats, het event waar je met behulp van…

Hoe House of Einstein maatwerk met data combineert

Mei Ling Tan: "Schaalbaar is niet altijd de heilige graal"Er was een tijd waarin vrouwen de kleren voor hun mannen…

Winner eats all: waarom Thuisbezorgd en Just Eat fuseren

Wat eten we vanavond? Om het antwoord op die vraag draait de fusie tussen de bezorggiganten Takeaway.com, bekend van Thuisbezorgd.nl,…

Cor Molenaar over overleven in de platform-economie

In zijn nieuwe boek 'Het einde van concurrentie?' schetst bijzonder hoogleraar Cor Molenaar hoe platforms de wereld voorgoed veranderen. En hoe…

Vier redenen waarom Amazon enorme impact gaat hebben op programmatic

Google is wereldwijd marktleider in het leveren van advertisingtechnologie, maar Amazon is hard aan het groeien in advertentiebestedingen. Het afgelopen…

Ban op Huawei kan het einde betekenen van Google’s dominantie

Waarom de ban door de Amerikanen ook averechts kan werkenDeze week werd Huawei opnieuw geconfronteerd met de gevolgen van de…

Waarom platforms van coöperatieve kleintjes het vaak verliezen van de grote jongens

Funda en FloraHolland laten zien hoe het ook anders kanDoor samen te werken via coöperatieve platformen kan een groep bedrijven…