Vier interessante categorieën om te verkennen wanneer je op zoek bent naar een nieuwe merknaamDoor de jaren heen ben ik…
In deze aflevering van podcast-serie De Namarama Show een gesprek met 'naam-expert' Alexandra Watkins. Hoe verzin je een goede naam voor…
Waarom je meer tijd en energie moet steken in een goede merknaamIk heb je aandacht. En dat is de bedoeling…
Stel je voor: een potentiële klant zit in de auto, hoort jouw radiocommercial, ziet een gigantische uiting langs de snelweg…
Wie is er niet groot mee geworden: Philip Kotler. Zoals diens Principles voortdurend zijn aangepast en herdrukt, zo is wat we bedoelen…
De Brexit-soap, die zich al 2,5 jaar voortsleept en spoedig tot een apotheose komt, heeft het merk Verenigd Koninkrijk ongewild…
Bij weinig merken zal de merkbeleving zo grillig zijn als in het betaald voetbal. Sportieve prestaties bepalen de merkbeleving en…
Merkwaarde heeft iets magisch: waar in de Middeleeuwen alchemisten geobsedeerd waren met het winnen van goud uit lood en ijzer, proberen…
Met distinctieve (visuele) brand assets zorg je dat je merk herkenbaar is in reclame-uitingen en ben je in staat snel…
In autoland is er een duidelijk verschil tussen premium en niet-premium merken. Maar kan reclame een niet-premium automerk in een…
Daar waar de levensverwachting van mensen toeneemt, lijkt die van bedrijven en merken af te nemen. In de tsunami van…
Elk merknamenbureau formuleert regelmatig kernwaarden, merkessenties en positioneringsstatements als basis voor goede keuzes. ‘Engaging’, ‘exciting’, ‘desire’, ‘involvement’, – iedereen kent…