Wie vandaag de dag in een willekeurig restaurant, een kroeg of een bar om zich heen kijkt, zal het beeld…
Wanneer je regelmatig meeleest op Marketingfacts kan het gedachtegoed van Dr. Robert Cialdini je nauwelijks zijn ontgaan, maar nog lang niet alle…
Retailmarketing ontwikkelt zich razendsnel, zowel in de fysieke winkel als online. De consument wil een bijzondere beleving en data maakt…
Het kabinet vindt het belangrijk dat 'gedragskennis wordt gebruikt in beleid, uitvoering, toezicht en communicatie'. Mensen weten wel dat ze niet…
Je kent ze wel. "Dit is de laatste kamer", "Deze actie duurt nog 7h31min", of die review waarvan je de…
De takeaways van Congres Contentmarketing & Webredactie 2019Emotie en beleving. Daar draaide het allemaal om op het Congres Contentmarketing en…
IAB-onderzoek illustreert vooral dat spreadsheetfetisjisten de dienst uitmaken"Succesvolle bedrijven zetten in 2020 de klant niet alleen centraal in hun diensten,…
Over nudging en privacy-schendingOvertuigen, beïnvloeding, nudging, klantdata, privacy: als marketeer zijn het thema’s die we dagelijks tegenkomen. Jochem Nooyen is…
Anno 2019 worden we iedere dag opnieuw blootgesteld aan gemiddeld vier- tot tienduizend advertenties: tv-reclames, gedrukte advertenties, banners op Facebook…
Retailmarketing verkent nieuwe terreinen, zowel in de fysieke winkel als online. De consument wil een bijzondere beleving en data maakt…
Luie donders zijn we. En daarbij ook nog halfslachtig en ongeduldig. Misschien niet in de offline wereld, maar toch zeker…
Aandachtsreeks: Zes observaties waarom aandacht superschaars is (4/6)Aandacht is de nieuwe valuta. In deze blogreeks deel ik wekelijks een observatie…