Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Hoe smombie ben jij aan het phubben?

Wie vandaag de dag in een willekeurig restaurant, een kroeg of een bar om zich heen kijkt, zal het beeld…

Cialdini goes social: beïnvloedingsprincipes op LinkedIn

Wanneer je regelmatig meeleest op Marketingfacts kan het gedachtegoed van Dr. Robert Cialdini je nauwelijks zijn ontgaan, maar nog lang niet alle…

Waarom de prijs van een product meer is dan een getal

Retailmarketing ontwikkelt zich razendsnel, zowel in de fysieke winkel als online. De consument wil een bijzondere beleving en data maakt…

Mark Rutte is nudging you

Het kabinet vindt het belangrijk dat 'gedragskennis wordt gebruikt in beleid, uitvoering, toezicht en communicatie'. Mensen weten wel dat ze niet…

Grenzen aan online beïnvloeding

Je kent ze wel. "Dit is de laatste kamer", "Deze actie duurt nog 7h31min", of die review waarvan je de…

Contentmarketing: maak het persoonlijk

De takeaways van Congres Contentmarketing & Webredactie 2019Emotie en beleving. Daar draaide het allemaal om op het Congres Contentmarketing en…

Laat die klant eens met rust en stel de mens centraal

IAB-onderzoek illustreert vooral dat spreadsheetfetisjisten de dienst uitmaken"Succesvolle bedrijven zetten in 2020 de klant niet alleen centraal in hun diensten,…

Jochem Nooyen: illusionist, mind-reader, marketeer?

Over nudging en privacy-schendingOvertuigen, beïnvloeding, nudging, klantdata, privacy: als marketeer zijn het thema’s die we dagelijks tegenkomen. Jochem Nooyen is…

Van traditionele segmenten naar gedragssegmenten

Anno 2019 worden we iedere dag opnieuw blootgesteld aan gemiddeld vier- tot tienduizend advertenties: tv-reclames, gedrukte advertenties, banners op Facebook…

Hoe consumenten worden gevangen door verzonken kosten

Retailmarketing verkent nieuwe terreinen, zowel in de fysieke winkel als online. De consument wil een bijzondere beleving en data maakt…

Kant-en-klare content is wat wij luie donders willen

Luie donders zijn we. En daarbij ook nog halfslachtig en ongeduldig. Misschien niet in de offline wereld, maar toch zeker…

Spaarzaam vertrouwen en de vrijwillige aandacht voor merken

Aandachtsreeks: Zes observaties waarom aandacht superschaars is (4/6)Aandacht is de nieuwe valuta. In deze blogreeks deel ik wekelijks een observatie…