De ontwikkelingen binnen AI gaan hard. Maar wat betekent dat eigenlijk voor de rol van AI in marketing? Ik ging erover in gesprek met AI-tool ChatGPT.
De gloriedagen van de online marketing specialist bevinden zich in de herfst. Het is aanpassen of accepteren dat je toegevoegde waarde in huidige vorm steeds minder wordt.
Hij die de actualiteit in het marketinglandschap volgt ziet wellicht de verbanden met de landbouwmechanisatie van de late jaren 40, maar dan met minder stikstof-uitstoot. Kunstmatige intelligentie is volgens velen het absolute toppunt van futuristische marketing en de mechanisering kan niet ver genoeg gaan. Maar is artificial intelligence echt zo veelbelovend?
Na jaren van fijn data verzamelen naderen we nu een wereld zonder third-party cookies. Hoe nu verder? Machine learning kan…
Op samenwerkingsgebied lopen marketing en IT niet altijd met elkaar in de pasAfgaande op een blog van Driek Geurtsen, oprichter…
Chatbots werden ingeluid als dé nieuwe digitale ontwikkeling. Het zou zelfs zo’n gamechanger zijn dat het de ‘opvolger van de…
Het algoritme oftewel het machine learning-systeem van Facebook combineert verschillende data en signalen om te voorspellen welke persoon het meest relevant is…
Hoe data-gedreven innovaties onderdeel worden van je enterprise strategieSinds 2012 heeft meer dan 50 procent van de Fortune 500-bedrijven innovatie…
Het Amsterdamse bedrijf 3D Hubs werd in 2013 opgestart. Op dat moment beschreef toenmalig president Obama de 3D-techniek in de State of…
Ieder mens is anders. Dus waarom zou je ze online dan hetzelfde laten zien? REXai bouwt artificial intelligence-technologie die aan e-commercewebsites gekoppeld kan…
Machine learning kan helpen bij het inrichten van een meer inclusieve samenleving Fairness en bias in machine learning zijn bloeiende…
Je kunt vandaag niet over marketing praten zonder dat het gesprek leidt naar artificial intelligence (AI) of machine learning. Ooit…