Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Rise of the machines

De gloriedagen van de online marketing specialist bevinden zich in de herfst. Het is aanpassen of accepteren dat je toegevoegde waarde in huidige vorm steeds minder wordt.

AI in Marketing; 7 tijdbesparende toepassingen

Hij die de actualiteit in het marketinglandschap volgt ziet wellicht de verbanden met de landbouwmechanisatie van de late jaren 40, maar dan met minder stikstof-uitstoot. Kunstmatige intelligentie is volgens velen het absolute toppunt van futuristische marketing en de mechanisering kan niet ver genoeg gaan. Maar is artificial intelligence echt zo veelbelovend?

Is machine learning de redding voor de cookieloze marketeer?

Na jaren van fijn data verzamelen naderen we nu een wereld zonder third-party cookies. Hoe nu verder? Machine learning kan…

Marketing&Facts: ‘Strijd tussen marketing en IT’

Op samenwerkingsgebied lopen marketing en IT niet altijd met elkaar in de pasAfgaande op een blog van Driek Geurtsen, oprichter…

Hebben chatbots de menselijke supportmedewerker verstoten?

Chatbots werden ingeluid als dé nieuwe digitale ontwikkeling. Het zou zelfs zo’n gamechanger zijn dat het de ‘opvolger van de…

Hoe maak je slim gebruik van machine learning op Facebook?

Het algoritme oftewel het machine learning-systeem van Facebook combineert verschillende data en signalen om te voorspellen welke persoon het meest relevant is…

Zeven ingrediënten voor succesvolle innovaties

Hoe data-gedreven innovaties onderdeel worden van je enterprise strategieSinds 2012 heeft meer dan 50 procent van de Fortune 500-bedrijven innovatie…

Bram de Zwart (3D Hubs): AI en automatisering voor meer welvaart

Het Amsterdamse bedrijf 3D Hubs werd in 2013 opgestart. Op dat moment beschreef toenmalig president Obama de 3D-techniek in de State of…

Zelflerende webwinkels met REXai

Ieder mens is anders. Dus waarom zou je ze online dan hetzelfde laten zien? REXai bouwt artificial intelligence-technologie die aan e-commercewebsites gekoppeld kan…

Creëer eerlijke markten met behulp van algoritmen

Machine learning kan helpen bij het inrichten van een meer inclusieve samenleving Fairness en bias in machine learning zijn bloeiende…

Gaan AI en Machine Learning echt het verschil maken in marketing?

Je kunt vandaag niet over marketing praten zonder dat het gesprek leidt naar artificial intelligence (AI) of machine learning. Ooit…

AI moet niet alleen van technologische elite zijn

En daarom gaat de Nationale AI-cursus van startLaten we elkaar niet voor de gek houden: al die zogenaamde zelflerende machines…