Volgens het nieuwste Global Ad Trends-rapport ‘Gaming: Advertising’s untapped opportunity’ van Warc Media heeft gaming een enorm wereldwijd publiek, maar toch blijven de uitgaven voor in-game advertenties laag.
Ondanks de vele voordelen van gamification, zoals verhoogde gebruikersinteractie en data-inzichten, zijn er ook veel knelpunten die een merk zeker niet links moet laten liggen.
Tegen de Chinese e-commerce giganten is eigenlijk niet op te boksen. En dat komt niet alleen door de (extreem) lage prijzen.
Wat is gamification precies, hoe “werkt” het en… wat levert het je op als merk in een steeds digitalere wereld?
"Als de beste manier om te leren spelen is, waarom zijn we spelen dan zo verleerd?"
Tijdens mijn dagstage bij Odyssey vertelde Rutger van Zuidam hoe games hem hebben geinspireerd om te komen tot het huidige Odyssey Momentum en dat deze een…
Gamification wordt inmiddels volop ingezet binnen de wetenschap, educatie én in de marketing. Logisch, het is een sterk motiverend instrument…
Emily Jacometti over de nieuwe strategie van FlavourTien jaar lang werkte Flavour, dat gamification inzet voor gedragsverandering, met succes in opdracht van commerciële…
Toen ik begon als hoofd marketing bij GoEast Mandarin, een grote taalschool voor expats in Shanghai, hoorde ik al het verhaal…
Interactieve marketing zorgt voor een creatieve en unieke ervaring die voor elke gebruiker persoonlijk is – dit betekent dat het de…
Gamification en storytelling komen samen in deze Britse campagne die kinderen moet aanzetten om gezonder te eten. Groenten worden neergezet…
Het is best lastig om als merk jouw boodschap goed over te brengen op je doelgroep, te midden van alle…