Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Onderzoek: Gamingsector is enorm, maar merken adverteren er niet

Volgens het nieuwste Global Ad Trends-rapport ‘Gaming: Advertising’s untapped opportunity’ van Warc Media heeft gaming een enorm wereldwijd publiek, maar toch blijven de uitgaven voor in-game advertenties laag.

Zorgt gamification voor een betere brand engagement of juist voor afkeer?

Ondanks de vele voordelen van gamification, zoals verhoogde gebruikersinteractie en data-inzichten, zijn er ook veel knelpunten die een merk zeker niet links moet laten liggen.

Wat leren we van de Chinese e-commerce giganten?

Tegen de Chinese e-commerce giganten is eigenlijk niet op te boksen. En dat komt niet alleen door de (extreem) lage prijzen.

Waarom merken met gamification aan de slag moeten

Wat is gamification precies, hoe “werkt” het en… wat levert het je op als merk in een steeds digitalere wereld?

Boost je spelplezier als marketeer of veranderaar

"Als de beste manier om te leren spelen is, waarom zijn we spelen dan zo verleerd?"

Grootste crowdfunding in de gamegeschiedenis: Star Citizen

Tijdens mijn dagstage bij Odyssey vertelde Rutger van Zuidam hoe games hem hebben geinspireerd om te komen tot het huidige Odyssey Momentum en dat deze een…

Wil je meer conversie? Zet gamification in

Gamification wordt inmiddels volop ingezet binnen de wetenschap, educatie én in de marketing. Logisch, het is een sterk motiverend instrument…

Gamification voor maatschappelijke impact

Emily Jacometti over de nieuwe strategie van FlavourTien jaar lang werkte Flavour, dat gamification inzet voor gedragsverandering, met succes in opdracht van commerciële…

Chinees leren in Fortnite: games als marketingmedium

Toen ik begon als hoofd marketing bij GoEast Mandarin, een grote taalschool voor expats in Shanghai, hoorde ik al het verhaal…

Hoe maak je het best gebruik van interactieve content?

Interactieve marketing zorgt voor een creatieve en unieke ervaring die voor elke gebruiker persoonlijk is – dit betekent dat het de…

ReclameReview: Eat them to defeat them

Gamification en storytelling komen samen in deze Britse campagne die kinderen moet aanzetten om gezonder te eten. Groenten worden neergezet…

Gamified content: de hype voorbij?

Het is best lastig om als merk jouw boodschap goed over te brengen op je doelgroep, te midden van alle…