Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Frictie – Waar gáát dit boek eigenlijk over?

Als we denken dat álles te vatten is in data, hebben we het mis. Maar wat betekent dat voor marketeers?Miriam…

Jouw kind als marketingkanaal. Mag dat?

Mogen bedrijven jouw kind inzetten als marketingkanaal? Mogen ze twee- tot zesjarigen targeten en beïnvloeden? Of moeten we dat niet…

Ethisch doen of ethisch zijn? Dat is de vraag

Hoe denken drie generaties marketeers over ethiek? Hoe zit het met ethiek in relatie tot marketing? Welke rol speelt marketing…

Experimenteren met klantgedrag: onethisch of juist ethisch?

Marketeers krijgen steeds meer hulpmiddelen om hun goederen en diensten aan te bieden. Denk aan gebruik van Big Data en…

Veel negatieve geluiden rondom sociale muziek-hype TikTok

Wat kan je met het platform en wat zijn de risico’s?De Chinese muziek-app TikTok is de laatste tijd vooral negatief in…

Neuromarketing en ethiek: nieuwe wijn in oude zakken?

Hoogste tijd voor een goed gesprekDoor de snel toenemende kennis van de werking van het brein zijn we steeds beter…

Ethiek in marketing, noodzaak of kans?

Hoe goed gaan marketing en consumentenwelzijn samen? Marketing creëert een vraag door in te spelen op behoeften en stimuleert zo…

Hoe ethisch is het toepassen van overtuigingstechnieken?

De oorzaken en gevolgen van oneerlijk gedragRegelmatig komt een bepaalde vraag terug in de opmerkingen bij blogs over overtuigingstechnieken: is…

Aimee van Wynsberghe (Foundation for Responsible Robotics): “Ethiek hoeft innovatie niet te remmen”

De robots komen eraan: dat weten we allemaal. Maar kunnen robots ook op ethische wijze handelen? Verantwoordelijkheid nemen? 7 Ditches sprak met…

Van optimaliseren voor geld naar optimaliseren voor de gebruiker

Het personaliseren van informatie is een onderwerp dat steeds vaker (kritisch) in het nieuws is, maar tegelijkertijd ook steeds vaker…

Ethiek, transparantie en marketing voor of tegen de consument

We zijn irrationeel. Dan Ariely, Behavioral Economics professor aan de Duke University, noemt ons zelfs ‘predictably irrational’. Hij verwijst in…