Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Waarom offboarding net zo belangrijk is als onboarding

Bedrijven investeren veel tijd en middelen in het onboarden van nieuwe medewerkers. Een goed inwerktraject, duidelijke verwachtingen en een warm welkom zorgen ervoor dat nieuwe collega’s zich snel thuis voelen en productief worden. Maar waarom stopt diezelfde zorg en aandacht vaak bij het moment dat iemand vertrekt? Offboarding is het proces van een medewerker netjes en professioneel laten gaan en is minstens zo belangrijk voor de reputatie, continuïteit en employer branding van een organisatie.

Dweilen met de kraan open, waarom slechte onboarding jouw employer brand kapotmaakt

De arbeidsmarkt is krap. Bedrijven vechten om talent en zetten grootschalige wervingscampagnes op, bieden omscholingstrajecten aan en trekken alles uit de kast om nieuwe medewerkers te vinden. Maar wat als je eindelijk die felbegeerde vacature hebt vervuld, en je nieuwe werknemer binnen no time teleurgesteld vertrekt? Dan ben je simpelweg aan het dweilen met de kraan open.

HR meets Marketing ‘Goede medewerkers aantrekken gaat de hele organisatie aan’

Het aantrekken en verbinden van medewerkers vanuit een merk centraal zetten is essentieel.

Is je HR-opleiding in deze kandidatenmarkt nog wel wat waard?

De HR-opleiding en het bijbehorende HR-DNA brengen je niet ver in het huidige recruitmentlandschap. Hoe kan HR mee-evolueren?

Het onderscheidend vermogen van een Brand Experience Center

B2B-bedrijven moeten steeds meer moeite doen om hun merk onder de aandacht te krijgen van hun doelgroep, waarbij de markt verzadigd raakt met eindeloze producten en diensten. Brand Experience Center biedt uitkomst.

Wat is de gezamenlijke uitdaging in employer branding?

NIMA Community Internal Branding; HR en Marketing at a Great Place To Work. Dit zijn de gezamenlijke uitdagingen in employer branding en zo pak je die aan.

Aandacht voor cultuur cruciaal bij employer branding

Steeds meer HR-managers zijn bezig met merkcultuur, terwijl marketeers dit nog vaak vergeten.

Hoog tijd om aan de slag te gaan met doordachte employer branding

Een sterk werkgeversmerk creëren, hoe doe je dat?

Zonder sterk merk geen effectieve employer branding [inclusief 8 stappen]

‘Weer een blog over employer branding?’ Zeker. En een broodnodige ook.

Hoe je effectief target voor recruitmentmarketing via Meta

De beperkingen op locatietargeting zijn er vooral om misbruik te voorkomen. Maar dat we niet op interesses, opleiding of werkgebied kunnen targeten, is wel erg beperkend.

Marketing infiltreert in HR

Kom op marketeer, waar wacht je op? HR staat te springen om jouw kennis!

Gebruik in 2023 deze 6 elementen op je werken-bij pagina om de arbeidsmarkt voor jou te laten kiezen

Als alle vacaturepagina's van concurrenten er beter uitzien in de tijd dat werving van nieuwe mensen alleen maar belangrijker wordt, is het tijd om zelf ook aan de slag te gaan met je werkgeversmerk.