Hoe stel je een B2B marketingplan op?

Bij de start van een nieuw jaar, is het hebben van een solide B2B marketingplan belangrijk. Michan Katerbarg deelt zijn aanpak.

10 januari 2024, 07:00 1852 x gelezen

In deze aflevering van de Inbound4Cast praat ik met Michan Katerbarg, global marketing manager bij Rollepaal Pipe Extrustion Technology. Michan is ruim een half jaar geleden bij Rollepaal aan de slag gegaan. In deze aflevering deelt hij zijn aanpak. Hoe kom je binnen een nieuwe organisatie tot een goed B2B marketingplan?

Michan beantwoord in deze aflevering onder andere de volgende vragen:

  • Hoe heb je de markt leren kennen?
  • Hoe heb je het klantenbestand leren kennen?
  • Hoe wordt de positionering aangepakt?
  • Gebruik je een specifiek framework voor je marketingdoelen?
  • Welke marketingsoftware gebruiken jullie nu en waar wil je naartoe?
  • Welke marketingtactieken zet je in?
  • Hoe heb je het ideale klantprofiel gedefinieerd?
  • Hoe segmenteer je de klanten?
  • Welk percentage van de markt denk je nu in beeld te hebben?
  • Hoe ga je de rest van de markt in kaart brengen?
  • Hoe geef je invulling aan de specifieke onderdelen van je plan?
  • Hoe behandel je leads met lage intentie?
  • Hoe meet je de marketing aan verkoop/omzet?
  • Wat staat er voor 2024 op de planning?
  • Hoe belangrijk vind je het om verkoop aan marketing te koppelen?

Je kunt deze aflevering ook vinden op Spotify, Youtube of Inbound4Cast.com.

Jerrel Arkes
B2B organic marketing consultant bij B2Brands

B2B marketing is veranderd. Lead generatie kent steeds meer uitdagingen. Kopers kiezen vaak al voordat de buyer journey is gestart. Wat betekent dat voor jouw aanpak? Ik help vanuit B2Brands kennisintensieve B2B bedrijven van strategie tot uitvoering met de creatie en distributie van impactvolle content. Daarmee transformeren we jouw bedrijf naar een sterk merk. Ik geloof daarbij in de kracht van organisch groeien (organic marketing). Sinds 2008 heb ik hier vele MKB en enterprise organisaties mee geholpen. Sinds 2024 doe ik dit vanuit B2Brands.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!