92% van alle Word of Mouth is offline

92% van alle Word of Mouth is offline
,

Uit een recent onderzoek van de Keller Fay Group blijkt dat het gros van de word-of-mouth (WOM) nog steeds offline plaatsvindt. 71% vindt face-to-face plaats, en 21% via de telefoon. Opvallend genoeg nemen online media maar 6% van alle WOM in (hieronder verstaan de onderzoekers o.a. e-mail, IM en weblogs).

De gemiddelde inwoner van de US blijkt 56 keer per week over specifieke merken te praten. Het merendeel van deze discussies (62%) is positief van aard, slechts 9% is negatief ten opzichte van een specifiek merk.

Ondanks dat online media als drager van WOM er karig van afkomen, blijken zij wel veel invloed te hebben op waarover men met elkaar praat: 12% van de conversaties over een merk verwijst naar iets dat men op Internet heeft gezien/gelezen, aan TV (7%) of kranten (5%) wordt een stuk minder gerefereerd.

bron: persbericht Keller Fay Group


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.