8 Nederlandse SEO experts over Linkbuilding

8 Nederlandse SEO experts over Linkbuilding

{title}Onlangs heeft de Belgische SEO-er Dave Lorrez het initiatief genomen om de mening van Nederlandstalige SEO experts over Linkbuilding samen te brengen. Het zal voor de meeste lezers van Marketingfacts geen verassing zijn dat links een belangrijke invloed hebben op de positie van webpagina’s in zoekmachines. Er is veel informatie over Linkbuilding en SEO in het algemeen, maar vaak is deze kennis niet gebundeld. En als het al is gebundeld, is het ook vaak nog Engelstalig.

Mede daarom heeft Dave 10 vragen over Linkbuilding bedacht en deze voorgelegd aan 8 Nederlandstalige SEO experts in Nederland en België, te weten: Peter van der Graaf, Joost de Valk, Martijn Anschütz, Wiep Knol, Roy Huiskes, Bart de Waele, Alain Sadon & ondergetekende :-)

En het resultaat mag er zijn. Complimenten voor het leuke en goede initiatief, Dave! Lees de mening van 8 SEO experts over Linkbuilding hier:  8 SEO experts over Linkbuilding.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 17 reacties op dit artikel

  • Ja, had hem al gelezen, maar leuk stuk is het geworden!

    geplaatst op
  • Erg leuk stuk inderdaad met heel veel nuttige informatie!

    geplaatst op
  • Aanrader zeg! Zeker voor een niet marketingspecialist met een groeiende interesse in dit thema een pracht stukje. Juist door de verschillende reacties op dezelfde vraag krijg je een leuke inkijk vanuit diverse invalshoeken.

    Groet!
    Henk Ritmeester
    LinkedIn groep voor HRM'ers én lijnmanagers http://www.linkedin.com/e/gis/127785

    geplaatst op
  • Interessant artikel van Dave hoewel ik steeds meer voorbeelden zie van websites die weinig of geen (kwalitatieve) content of links hebben maar wel zeer hoog scoren in de natuurlijke zoekresultaten. Bijvoorbeeld Recruitment.nl, nr 1 (!) positie via http://www.google.nl/search?hl=nl&q=recruitment&meta;=

    En zo zijn er wel meer voorbeelden van vrijwel lege websites zonder links die hoog scoren. Ik ben heel benieuwd hoe SEO experts dit verklaren.

    geplaatst op
  • Zeer interessant om te lezen, goede tips. Misschien kunnen ze hier een serie artikelen van maken waarbij ze steeds een seo facet behandelen. Beetje zoals SEOmoz dat heeft gedaan.

    geplaatst op
  • @Jacco
    Ik heb de website nog niet bekeken, maar de URL weegt ook erg zwaar in SEO. Recruitment.nl kan dan natuurlijk niet beter.

    geplaatst op
  • Een goed stuk! Aardig om te zien dat er in de nuance toch nog een hoop verschillen zijn in werkwijze van deze 8.

    geplaatst op
  • Bedankt voor de nuttige info!

    Wij zijn momenteel bezig met de invloed van SEO voor het werven van personeel. Misschien een leuk onderwerp om eens een deeltje aan te wijden? Er valt voor de meeste vacaturesites namelijk nog een hoop te winnen op dit gebied!

    geplaatst op
  • @Jacco
    Zoals Maarten al aangeeft, weegt het domein ook best zwaar. Laat dat nu 'toevallig' het (zoek)woord recruitment bevatten. Ook komt Recruitment terug in de website op voor zoekmachines belangrijke plaatsen.

    Ik zie trouwens best wat link voor Recruitment.nl, volgens Yahoo zijn het er 389:
    http://siteexplorer.search.yahoo.com/advsearch;_ylt=AlTtb2THfRy8qpLQpx4dO.Dal8kF?p=http://www.recruitment.nl&bwm=i&bwmf=a&bwms=p

    Maar belangrijker is met WAT men naar Recruitment.nl linkt. En de meeste mensen linken gewoon met de domeinnaam, dus daar zit ook weer het (zoek)woord recruitment in. Weer extra signalen voor zoekmachines om te bepalen dat die site over recruitment gaat.

    geplaatst op
  • @ Jacco. Domeinnamen wegen helemaal niet zo zwaar bij SEO. Wat zwaar weegt, is dat dat domein meestal ook de merknaam is. En mensen linken vaak naar een site met de merknaam of de hele url als linktekst. Daarom scoort D-Reizen zo goed op de term 'reizen' en scoort deze site zo goed op de term 'recruitement'.

    Wat verder natuurlijk een beetje raar is in deze situatie, is dat de site helemaal nog niet echt bestaat. "Deze website is in ontwikkeling en naar verwachting gereed in september 2008."
    Maar schijn bedriegt, er hebben al meerdere sites gestaan, sinds ten minste 1998:
    http://web.archive.org/web/*/http://www.recruitment.nl/ en dus heeft het domein een langere legacy dan veel van de andere sites in de top 10. (1998 is best oud, en dat moet wel goed zijn denkt Google) En ze hebben dus ook al 10 jaar linkjes kunnen opbouwen met de term 'recruitment' in de anchor.

    Oe ik bekijk nu jouw site (http://www.recruitmentconsultant.nl/) even, maar als je wilt ranken op de term 'recruitement' (of als je uberhaubt wilt ranken) moet je wel even aan de slag:
    - je meta-keywords zit veel te vol
    - die derde meta-tag slaat nergens op
    - de meta-revisit tag bestaat niet (zoekmachines doen hier niets mee)
    - je hebt frames (frames are evil)
    - je hebt keywordstuffing in je noframes (dit is spam)
    - je content in ongefocussed
    - je hebt te weinig goede links
    (en ik heb niet echt goed gezocht, dit viel me zomaar even op)

    geplaatst op
  • @Remi, in dit voorbeeld gaat het om een *exact match bonus*, dat is een niet te verwaarlozen voordeel ten opzichte van 'normale' domeinen.

    geplaatst op
  • Een "exact match bonus"? Je weet er wel een leuk labeltje op te plakken ;-)

    Ik zeg niet dat een domeinnaam niets meehelpt bij SEO, ik zeg alleen dat dat, in verhouding tot bijvoorbeeld de links die je op die zelfde naam zult aantrekken nogal weinig zal zijn.

    geplaatst op
  • Grappig om te zien dat SEO-experts op bepaalde zaken toch nog vaak een andere mening hebben (lees item over bijv. Waarde Pagerank)

    geplaatst op
  • @Erwin
    In hoofdlijnen zijn er geen meningen die haaks tegenover elkaar staan, maar er zijn zeker verschillen. En dat vind ik goed.

    Enerzijds hoort dit bij een jonge markt die nog lang niet uitgekristaliseert is en die zich snel ontwikkelt; anderzijds geven verschillende invalshoeken juist een completer beeld.

    geplaatst op
  • zie http://www.wasseo.nl

    geplaatst op
  • Victor is een vriend van mij en StopVodafone was mijn initiatief

    geplaatst op
  • Het blijft hoe dan ook een tijdrovende klus. Zeker in sommige branches. Bedankt!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.