7 vormen van online reclame verdringen tv-commercials

7 vormen van online reclame verdringen tv-commercials

Nu internet is uitgegroeid tot een massamedium wordt online reclame steeds meer een bedreiging voor traditionele tv-reclame. In een interview met Fast Company geeft Wenda Millard, chief sales officer bij Yahoo, aan dat er volgens haar 7 vormen van internetreclame zijn die verder aan belang zullen winnen en een mogelijk alternatief vormen voor tv-reclame.

  1. De adverblog is een zogenaamd weblog dat in werkelijkheid als reclamevehikel fungeert.
  2. De mouseover biedt bezoekers van een website de mogelijkheid tot interactiviteit door de cursor over een naam te halen; clicken is niet nodig.
  3. De roadblock of takeover is reclameruimte op de homepage van Yahoo, MSN of AOL (of op alle drie) die een adverteerder kan huren voor een bedrag tot wel 1 miljoen dollar per dag.
  4. Viral films zijn korte filmpjes die bezoekers kunnen downloaden; BMW was pionier op dit gebied.
  5. Webisodes zijn een variatie op de viral film; door adverteerders geproduceerde series die consumenten naar de website moeten lokken. American Express was de eerste die met webisodes kwam.
  6. Skyscraper ads zijn verticale kolommen aan de zijkant van een webpage.
  7. Rich media tenslotte omvatten animatie, video, audio en/of interactiviteit door middel van float, fly en snapback over het scherm.

Via:
Nieuwsbrief MarketingData


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.