69

8 juli 2005, 11:30

Vrijdagmiddag, dus tijd voor een posting in de categorie bier, sex en reclame. Eurostar is in Belgie, op een minder geschikt moment na de gebeurtenis van gisteren, gestart met de promotie van retourtjes Londen. De prijs voor een retourtje Londen is 69 euro met gevolg dat de hele campagne draait, inclusief een viraal filmpje, rondom ‘standje 69’.

Sexuale associaties trekken de aandacht en helpen (hopelijk) mee aan het succes van de campagne. En zelfs als je advertentie geweigerd wordt, zoals recent met de ‘Me time’ advertentie van Accurist kan het nog weleens een succes worden, dankzij de extra aandacht (via: Adverblog).

Persoonlijk vind ik het een gevaarlijk middel, waarbij je je goed moet afvragen of je zo’n uiting aan je merk wilt koppelen. Extra aandacht wil nog niet altijd zeggen extra verkoop en voor je het weet stoot je een interessant doelgroep af. Welke Nederlandse merken kunnen dit nu wel veroorloven en welke niet? Zou de KLM deze opzet met succes kunnen toepassen? Transavia? NS?

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

2 Reacties

    kees

    Het laatste spotje van de NS gaat een klein beetje deze kant op, toch?


    8 juli 2005 om 12:36
    evroekel

    Hmm… ik had de NS genoemd als Nederlandse variant van Eurostar, het laatste spotje van NS ken ik nog niet.


    8 juli 2005 om 12:55

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!