Je bekijkt een artikel van BBP
partner

3e editie van de Screenforce masterclass TV Masters actueler dan ooit

Screenforce, de Nederlandse TV-marketingorganisatie, helpt adverteerders en mediabureaus om het beste te halen uit reclame rond premium videocontent.

BBP
22 februari 2023, 06:29 897 x gelezen

Zo biedt Screenforce ook dit jaar weer de masterclass TV Masters aan. Dit is een interactieve training waarin alle facetten voor het inzetten van het medium TV aan de orde komen. De nieuwe TV Masters start op 23 maart 2023. Hoewel de masterclass in eerste instantie is bedoeld voor startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant, hebben ook medior- of seniorprofessionals baat bij de training. Ed Borsboom (BrandBooming) leidt de derde editie van TV Masters. ‘Juist mediors en seniors in het vak zijn door hun professionele groei vaak gespecialiseerd. Het is in de media niet heel makkelijk en ook niet nodig om de breedte van alle ontwikkelingen te volgen. Juist daarom is het ook voor next level professionals interessant om hun licht op te steken bij TV Masters.’

Michel van der Voort (Directeur Screenforce) vult aan: ‘We hebben TV Masters drie jaar geleden ontwikkeld naar voorbeeld van onze Engelse collega’s van Thinkbox. Inmiddels is de formule in vele landen van de Global TV Group (waar Screenforce en Thinkbox onderdeel van uit maken) geïntroduceerd. De media-industrie kent veel jonge, startende professionals. Een generatie die minder TV kijkt dan de starters van pakweg 10-20 jaar geleden. Uit diverse onderzoeken, onder andere door Mediabrands en Motivaction over de zogenaamde adlands, blijkt dat het mediagedrag van de media professionals erg afwijkt van dat van de gemiddelde TV- of online videokijker. Uit dit onderzoek blijkt ook dat onze kennis over mediagedrag afwijkt van de werkelijkheid. Voor ons dus de schone taak om de startende professionals mee te nemen in het verhaal over video advertising. Wat is het precies? Hoe kan het mij helpen om mijn marketing doelstellingen te realiseren en waar moet ik rekening mee houden?’

Actuele stand van zaken

De derde editie bouwt voort op de sterke punten van de vorige twee edities, maar is aangepast aan de actuele stand van zaken en de behoefte van de markt. Borsboom: ‘We merkten in de markt vraag naar meer helderheid over de kracht van TV. In een tijd van ‘digital first’ en zelfs ‘digital only’ kwamen er belangrijke studies uit over de versterkende rol van TV in de mediamix. De combinatie van bereik en impact bleek ongeëvenaard in talloze cases, terwijl de teneur de andere kant op wees. Dat hebben we goed duidelijk gemaakt in de eerste en tweede editie. Deze edities liepen grotendeels tijdens en rond Corona, waarbij de combinatie van een online leermodule met expert video’s met live webinars een passende vorm bleek. Deze derde editie kent ook twee live seminars, naast vier live webinars. Natuurlijk met een update uit alle expertisegebieden.’

Van der Voort: ‘Zo is er een nieuwe module toegevoegd met thema’s als addressable-TV, connected-TV maar ook de onlangs aangekondigde NL Datakluis. Wat is het en wat kan ik ermee als adverteerder of bureau?’‘Om de opleiding nog interactiever te maken hebben we ervoor gekozen om een aantal modules in de vorm van fysieke workshops te doen. Het enige nadeel daarvan is wel dat we een maximum aantal deelnemers kunnen toelaten tot de masterclass. Bij te veel animo zullen we waarschijnlijk dit najaar al een vierde editie doen.’

Borsboom: ‘We hebben ons laten inspireren door de UK variant van TV Masters en natuurlijk ook door ontwikkelingen in het veld (veel onderzoek) en seminars als The Future of TV Advertising.

“We zijn vakidioten die het liefst de hele dag over de kracht van TV praten”

NIMA

Deelnemen aan TV Masters levert niet alleen veel kennis op, maar ook NIMA PE-punten. Borsboom: ‘NIMA vindt het belangrijk dat marketeers beter begrijpen wat de kracht van TV is. Dit is ook waarom de hele cursus is geaccrediteerd met maar liefst 14 PE (permanente educatie) punten die je verdient als je de cursus doorloopt en afrond. Geen bewijs van deelname maar van afronding, met hoge relevantie in het marketingvak. Dit is voor mediaprofessionals en adverterende marketeers echt een bevestiging van de relatie tussen hen.’

Inschrijvingen

De vorige twee edities waren meer dan succesvol. Screenforce verwacht dat het ook voor deze editie storm loopt, maar helaas is er een beperkt aantal inschrijvingen. Borsboom: ‘Het gaat erom dat je werkzaam bent als mediaprofessional, of het nu bij een mediabureau of een merk of een exploitant is. We zijn ook een beetje vakidioten die het liefst de hele dag over de kracht van TV praten. Dan moet je je wel op een groep richten die daar iets mee heeft en ook van snapt. Wij zorgen voor meer kennis, vaardigheden en vooral inspiratie.’

‘In principe is het de volgorde van inschrijving die telt, met die kaders in gedachten. De eerste twee keer hebben we in totaal meer dan 240 deelnemers over de eindstreep zien komen. Dat was fantastisch, vooral de feedback en de aanbeveling die we kregen. Door de uitgebreide fysieke seminars die we nu toevoegen, is 60 even de max. Bij succes kunnen we natuurlijk herhalen, ook een manier van schalen.’

Inschrijven voor de masterclass kan hier

TV Masters bestaat uit zes modules in een hybride aanpak; met vier webinars en twee workshops op locatie. Start is op donderdag 23 maart en de laatste les is op donderdag 11 mei. Inschrijven kan via deze pagina.
Workshop Planning & strategie (Patrick Horstman, Featly Media)
Webinar Alles over kijken (Patricia Sonius, NMO)
Webinar Wetgeving & zelfregulering (Fiona Vening, Stichting Reclame Code)
Workshop Reclame & effectiviteit (Ed Borsboom, BrandBooming)
Webinar Branded partnerships (Motion Content Group)
Webinar De belangrijkste TV innovaties (Michel van der Voort, Screenforce)

Wij zijn een onafhankelijk B2B-mediabedrijf en al ruim 10 jaar gespecialiseerd in het bieden van relevante vakinformatie. Via crossmediale platforms richten wij ons op ondernemers en professionals in de Nederlandse marketingsector, de e-commerce sector en in customer contact centers. Daarnaast is BBP Media internationaal actief als informatieleverancier in de e-commerce markt. Inmiddels heeft de organisatie met een leidend global congres en een drietalige website een aanzienlijke internationale positie opgebouwd. Samenwerking met branchepartijen zoals verenigingen en associaties, is een kerncompetentie van BBP Media.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!