Osocio publiceert Top 10 van de beste sociale campagnes van 2009

Osocio publiceert Top 10 van de beste sociale campagnes van 2009

Osocio, een internationale weblog over Social Advertising, heeft net de Top 10 van de beste sociale campagnes van 2009 gepubliceerd. Op de lijst van Osocio staan zowel grote campagnes van bekende non-profit organisaties als kleinschalige initiatieven van gewone burgers die zonder reclame- en mediabudgetten zijn gemaakt. Want Osocio is “the place where advertising and activism collide”. Eén van de onderstaande campagnes wordt volgende week gekozen tot de Osocio’s Campaign of 2009:

- Message from the Gyre door Chris Jordan

 

- Storytelling: Choose a different ending door AMV BBDO voor London Metropolitan Police

 

- Watermarks make the flood visible door Chris Bodle

 

- The trillion dollar campaign door TBWA\Hunt\Lascaris voor The Zimbabwean

- Before you turn away put yourself in my place door David & Goliath voor Weingart Homeless Center

- Just add water door Kennedy Monk voor Yes Men + Bhopal Medical Appeal

 

- The smoking plant door Fischer America


 

- Contemporary beauty ideals door Ogilvy & Mather Frankfurt voor ANAD

 

- Going west with the New Zealand Book Council door Colenso BBDO

 

- TubePetition door Mizbala



Update:
De winnaars van de Osocio’s Campaign of 2009 competitie zijn bekend. De prijs voor de beste campagne van 2009 ging naar ‘Storytelling: Choose a different ending’ van AMV BBDO voor London Metropolitan Police. De prijs voor de beste activistische campagne ging naar ‘Watermarks make the flood visible’ van Chris Bodle.

 


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.