212Amsterdam: Media Consumption Study

5 december 2005, 15:57

212Amsterdam: Media Consumption Study13 December is het weer zover: 212Amsterdam. Met dit keer wederom een bijzondere spreekster.

In de vorige aankondiging konden jullie lezen wat het onderwerp zal zijn, namelijk de bekendmaking van het Media Consumption Study 2005 voor de Benelux. Het zal voor het eerst zijn dat deze cijfers voor de Benelux markt bekend worden gemaakt. Het 212Amsterdam publiek krijgt daarmee wederom een internationale primeur na het allereerste europese werkbezoek van Seth Godin.

Maar wat houdt het Media Consumption onderzoek nu precies in?

In het kort komt het er op neer dat het gehele medialandschap in kaart wordt gebracht en hoe de consumenten de diverse mediumtypes “consumeren”. Zo werd in het 2004 onderzoek duidelijk dat Internet nog een lage penetratiegraad onder de consument had (namelijk maar 48% op Europees niveau, Nederland scoorde 64%). De cijfers van 2005 zullen aangeven of internet haar positie hierin heeft verbeterd. Andere belangrijke data is het gemiddelde tijdsverbruik per mediumtype. Zoals diverse andere onderzoeken al hebben aangetoond zal Internet hierin een flinke stap voorwaarts maken (in 2004 nam het internetgebruik 20% van de totale mediaconsumptie voor haar rekening).

Onlangs werd op deze gegevens al een voorschot genomen door het onderzoek van het IAB. Andere belangrijke uitkomsten zullen zijn: e-commerce gedrag, meest populaire internet applicaties en het effect van Internet op de diverse andere “traditionele” mediumtypes.

Kortom, genoeg reden om op 13 december aanwezig te zijn in het Felix Meritis voor 212Amsterdam.nl!

De locatie is dezelfde als de voorgaande keren, namelijk:

Felix Meritis,
Keizersgracht 324
tel. +31 (0)20 626 23 21
Routebeschrijving:

TAPPS.nl

Nog niet ingeschreven? Schrijf je hier dan snel in.

Na een korte werkperiode in het digitale TV landschap in Engeland, aan de slag gegaan bij Lastminute.com en aan haar introductie in de Nederlandse markt meegewerkt. Na 4 jaar als mediaspecialist te hebben gefungeerd bij .bone advertising, ben ik samen met oud-collega Paul Eikelenboom begonnen aan een nieuw avontuur; fris idee. fris idee is een full-service interactief bureau (creatie & media) met een specialisme in video-producties. Mijn persoonlijke specialisatie is het online medialandschap. Met name een strategische benadering, maar ook overlappend met planning & buying. Daarnaast verantwoordelijk voor de nieuwste trends in interactieve marketing, zowel vanuit een technisch oogpunt als theoretisch kader. Ten slotte initiator van en betrokken bij de organisatie van 212Amsterdam.nl

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!