KLM wint Nima Award 2011 voor Digitale Marketing

KLM wint Nima Award 2011 voor Digitale Marketing

KLM is tijdens de uitreiking van de Nima Awards 2011 verkozen tot het Beste Digitaal Marketingbedrijf van 2011. De jury prijst de enorme ommekeer die KLM heeft weten te bewerkstelligen door de inzet van online communicatie. Daarmee liet KLM Vodafone en Eliza teleurgesteld achter zich. Wehkamp werd verkozen tot Beste Marketingbedrijf. Seats2meet.com is als winnaar uitgeroepen in de categorie Klantgericht Ondernemen.

Beste Marketingbedrijf van 2011

Drie bedrijven streden dit jaar om de titel ‘Beste Marketingbedrijf van het jaar’. Winnaar Wehkamp.nl had concurrentie van Jumbo Supermarkten en KLM. Repko lichtte de keuze vanuit de vakjury toe: ‘Wehkamp.nl is vooral succesvol in het inspelen op de wensen en behoeften van de klant. De klant speelt de centrale rol. Wehkamp.nl is een sterk Nederlands merk en heeft een van de grootste turn arounds gemaakt die we kennen in de Nederlandse marketing. Ze hebben een goed track record op het gebied van innovatie. Denk hierbij aan samenwerking zoals het Wehkamp.nl radiokanaal en recent de samenwerking met Piet Hein Eek.’

Digitale Marketing

Een spannende strijd was het in de categorie Digitale Marketing. KLM sleepte uiteindelijk de award binnen. Jurylid Martijn Arts: ‘KLM heeft zich het afgelopen jaar gemanifesteerd op het gebied van digitale marketing en specifiek op social media vlak. De jury prijst de enorme ommekeer die KLM heeft weten te bewerkstelligen door de inzet van online communicatie. Snel en servicegericht handelen staat hierin centraal. Waar voorheen de organisatie klassiek aanvoelde is dat het afgelopen jaar veranderd door zichtbare acties. Maar meer dan die acties lijkt de organisatie in haar proces aangaande Customer Focus veranderd te zijn, met name door de inzet van social media. Dat hebben veel reizigers gemerkt door de zeer snelle adequate hulp die werd geboden via Twitter en andere social media kanalen.’

Klantgericht Ondernemen

In de categorie Klantgericht Ondernemen namen Coolblue, VANMOOF en Seats2meet.com het tegen elkaar op. Laatstgenoemde wist de jury en het publiek het meest te overtuigen en ging met de award naar huis. ‘Seats2meet.com richt zich primair op op het faciliteren van ontmoetingen, veelal ZZP-ers, zowel fysiek als virtueel. Samen met de ZZP-er geven zij invulling aan dit concept. Het is echte cocreatie. Ze spelen in op de specifieke vraag vanuit de doelgroep en leveren vervolgens de diensten die deze behoefte vervullen,’ aldus jurylid Susanne Swinkels.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.