MEC in 10 minuten: Pieter Zwart (Coolblue)

MEC in 10 minuten: Pieter Zwart (Coolblue)

MEC in 10 Minuten is in gesprek met Coolblue ondernemer Pieter Zwart. Over het opbouwen van een etailer-imperium en hoe je daarin één merkbelofte centraal zet. Coolblue is nu niet of nauwelijks een merk en functioneert vooral op de achtergrond. Pieter werkt nu een een nieuwe strategie om Coolblue een meer betekenisvolle rol te geven in alle webshops. Coolblue is ambitieus en werkt volgens het leanprincipe: de komende 12 maanden gaan er elke week 2 winkels open, terwijl er ook elke 3 dagen een verbetering in de voor- of achterkant van de site wordt toegepast. Een meer klantgerichte onderneming is bijna niet voorstelbaar.

MEC in 10 Minuten is een concept van het Marketing Executive Center. Maandelijks komen toonaangevende CMO’s aan het woord over merk en marketing. Volg het MEC op www.mec.nl en @MECTweet.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • Volgens mij is het toch echt Cooblue...

    geplaatst op
  • Hehe, mooi om te spreken over een merk om het merk vervolgens verkeerd gespeld in je titel te gebruiken...

    geplaatst op
  • Was wat verwarring over de naam, I'm to blame ;-) Fixed!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.