YouTube en comScore lanceren YouTube Partner Reporting

19 juli 2011, 06:10

YouTube en comScore hebben een online statistieken platform gelanceerd waarmee YouTube partners beter inzicht krijgen in hun video statistieken. YouTube Partners verdienen aan advertenties die naast hun video’s staan, op basis van CPI. Met Partner Reporting krijgen marketeers inzicht in de demographics van hun bezoekers en kunnen ze per kanaal zien hoeveel unieke bezoekers die heeft ontvangen. In juni ontving YouTube meer dan 148.9 miljoen Amerikaanse gebruikers, waarmee het op afstand de grootste online video website is. Vevo volgt op 63 miljoen gebruikers, Yahoo en Microsoft staat respectievelijk op 52.7 en 50.7 miljoen.

comScore rapporteert zowel over in-stream advertising als reguliere advertenties. Zo krijgen marketeers inzicht in het aantal advertentie impressies en het aantal content videos waarvoor media ingepland kan worden.

De lijst met mogelijkheden die op de site van YouTube worden vermeld:

  • Quantify the number of unique viewers belonging to different YouTube channels
  • Understand the age, gender, household income, household size, race, geographical region, and many other demographic and attitudinal characteristics of YouTube partners’ audiences
  • Answer questions around the number of video views, engagement rates, and average time spent watching each video
  • Determine the GRPs and reach of YouTube partners across the total population, creating an apples to apples comparison with billboard, print, and TV ad inventory
  • Monitor month-over-month trending of YouTube partners’ channels’ data, to preemptively discover YouTube’s rising stars
  • Analyze the different dayparts that audiences tend to tune in during, whether it be the weekend early morning or weekday primetime (currently available for U.S. market only)
  • Administer custom ad effectiveness studies that reveal the demonstrable value YouTube viewers have for the brands they represent
  • Interactively create and optimize complex campaign plans across multiple different media entities, (now including YouTube partners) that reach the exact target audience desired, with the frequency necessary for success
Danny Oosterveer
Data-gedreven digital marketeer bij Datasexual

Data-gedreven digital marketeer. Resident bij Amdax en Woonduurzaam. Daarnaast vertel ik vaak als spreker over data-gedreven marketing. Auteur van het boek Data-bedreven marketing. Eén van de twee Groene Nerds.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!