Email associatie gaat op in DDMA

3 juli 2011, 18:59

Zelf noemen de DDMA en Email Associatie het een “Kwaliteitsboost e-mail door samenwerking”. De Email Associatie gaat per 1 juli gaat de e-mail associatie officieel op in DDMA. E-mail is een volwassen onderdeel van de marketingcommunicatiemix en verdient ruim aandacht. Vandaar dat de noodzaak van een eigen organisatie komt te vervallen. Natuurlijk beloven beide partijen dat de fusie de leden van de e-mail associatie (EMA), de e-mailbranche en uiteindelijk de consument vele voordelen oplevert.

Praktisch betekent dit dat DDMA er 50 nieuwe leden bij krijgt.

Michael Straathof (voorzitter e-mail associatie):

“Negen jaar geleden werd de e-mail associatie opgericht met als doel het kanaal open te houden via zelfregulering. Inmiddels is e-mail een zeer volwassen en waardevol middel geworden in de interactieve communicatiemix. E-mail leeft meer dan ooit tevoren en de toepassingen zullen in de komende jaren nog verder ontwikkelen. Als branchevereniging e-mail associatie en nu als DDMA ondersteunen we deze groei door zo veel mogelijk vakgenoten te informeren, te inspireren en te activeren en zo het meeste uit de mogelijkheden van e-mail te halen. Of het nu om verkoop, marketing of service gaat. Uiteindelijk streven we naar een zo’n ‘passend’ mogelijke e-mail voor de ontvanger.”

Henry Meijdam (voorzitter DDMA):

“Met de komst van de e-mailleden breiden we ons netwerk en draagvlak enorm uit. We krijgen er echte vakspecialisten bij; mensen die zich met hart en ziel inzetten voor het e-mailvak en dat enthousiasme meenemen naar de commissies en activiteiten van DDMA.”

Wat zijn de voordelen van de samenwerking?

De e-mailmarketeers worden opgenomen in een omvangrijk netwerk van professionals in de dialoogmarketing; kennisuitwisseling tijdens bijeenkomsten zorgt voor meer kwaliteit. En ook onderzoek (DM Barometer Q2 heeft als thema e-mail) leidt tot verdere professionalisering van de sector. DDMA voert als belangenbehartiger voor dialoogmarketing een krachtige en effectieve lobby in Den Haag en Brussel. Hier maakt DDMA zich sterk voor zelfregulering van de branche. Het professionele bureau van DDMA zorgt voor meer slagkracht (in organisatie en communicatie) en expertise over vakoverstijgende thema’s. Leden van de e-mail associatie en DDMA kunnen gebruik maken van elkaars vakkennis. Centralisatie van die kennis en verschillende e-mailinitiatieven maakt sterk!

Nieuw: E-mail Council

Het samengaan van de e-mail associatie en DDMA leidt per direct tot een nieuw initiatief: de E-mail Council. Door de oprichting van deze Council binnen DDMA blijft e-mail de aandacht krijgen die het verdient. Onder de Council hangen vijf commissies: Kennis & Redactie, E-mail Service Providers, Evenementen & Awards, Onderzoek & Opleiding en E-mailrichtlijnen. De leden die actief zijn in de Council en Commissies zijn professionals die hun kennis willen bundelen, verrijken en verspreiden. De doelstelling van de Council is het aanspreekpunt te zijn voor e-mail voor de gehele branche én het imago van het vak te verbeteren met behulp van zelfreguleringscodes en het keurmerk Privacy Waarborg.

Privacy Waarborg

80% van de (consumenten)klachten bij het Privacy Waarborg gaat over e-mail. Dit klachtenloket heeft als doel deze klachten in samenwerking met de branche op te lossen. Het loket biedt de leden inzicht in klachten en dus de mogelijkheid de kwaliteit van de e-mailbranche te blijven verhogen.

Bekijk de energieke mededeling:

Danny Oosterveer
Data-gedreven digital marketeer bij Datasexual

Data-gedreven digital marketeer. Resident bij Amdax en Woonduurzaam. Daarnaast vertel ik vaak als spreker over data-gedreven marketing. Auteur van het boek Data-bedreven marketing. Eén van de twee Groene Nerds.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!