Porsche tilt product experience naar nieuw niveau

30 juni 2011, 02:21

Sinds gisteren staat de Porsche 360° app publiekelijk in de Apple Appstore. De applicatie is te downloaden voor iPhone en iPad. De app tilt productbeleving naar een nieuw niveau. Met de applicatie is het mogelijk om naast Jeroen Bleekemolen mee te rijden in Porsche 911 op circuit Zandvoort. Het toffe is dat je als bijrijder kun je zelf elke mogelijke kijkrichting kunt kiezen door het de iPad de betreffende richting op te bewegen. De app geeft je zo een kijkje in de auto alsof je er zelf inzit.

Om echt een beeld van de app te krijgen kun je het beste onderstaande video bekijken:

Naast de Porsche 911 video vanuit de passagierspositie is bovendien een video vanaf de achterruit gedraaid met weids uitzicht over de vleugel. Door het apparaat al kijkend naar boven te kantelen is bij deze video de open lucht zichtbaar. In de eerste versie van de app is het tevens mogelijk vanaf de voorkant van de nieuwe Porsche 911 Carrera GTS een aantal inhaalmanoeuvres van dichtbij te beleven. Ook is een 360° ervaring vanuit een Porsche Cayenne mogelijk waarbij je zelf achter het stuur zit.

Op dit moment bevat de applicatie vier rijervaringen. Porsche belooft updates binnenkort nog enkele toffe updates. Zo wordt het binnenkort mogelijk om bij Gijs van Lennep in te stappen voor een proefrit in een Porsche Cayman R. Bovendien staan er video’s met een nostalgisch tintje op stapel. Deze bieden bezitters van een iPad, iPhone en iPod Touch de mogelijkheid plaats te nemen in een echte Rijkspolitie Porsche 911 Targa en op die manier een surveillancerit te beleven.

Danny Oosterveer
Data-gedreven digital marketeer bij Datasexual

Data-gedreven digital marketeer. Resident bij Amdax en Woonduurzaam. Daarnaast vertel ik vaak als spreker over data-gedreven marketing. Auteur van het boek Data-bedreven marketing. Eén van de twee Groene Nerds.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!