Hij is er: social media revolution 2011

Hij is er: social media revolution 2011

Volgens mij een van de meest bekeken “kijk eens hoe groot en belangrijk social media is”-filmpjes waren social media revolution en social media revolution 2 van Socialnomics. Ik denk dat een heleboel SM-guru’s hier dankbaar gebruik als introductie van hun presentatie..(I know I have). Er is nu een vernieuwde versie, social media revolution 2011. Ik moet zeggen dat ik gehoopt had dat deze met nog meer verrassende statistieken en weetjes zou komen, edoch, het valt wat tegen.

Geen Groupon, geen diepere Facebook stats, geen Afrika, weinig China, geen Foursquare laat staan Hyves en vooral vrijwel geen mobiel, kortom een beetje een tegenvaller. Toch geeft het filmpje inzicht in hoe belangrijk onze nieuwe manier van communicatie geworden is….kijk toch maar even!


Delen

0
0


Er zijn 9 reacties op dit artikel

  • De periode van "kijk toch eens hoe belangrijk het is" begint sowieso een beetje achter ons te liggen toch? :)

    geplaatst op
  • @hans je zou het denken. Ik merk echter vaak dat ondanks het feit dat veel mensen het prive "doen" zij dit niet kunnen vertalen naar toepassingen in hun werk. Raar maar waar: "zo doen wij dat hier niet...." Dus de zkaleijke mogelijkheden worden in NL nog verre van benut.

    geplaatst op
  • Erg indrukwekkend, maar ik kan nergens vinden (net als bij de andere filmpjes) waarop dit gebaseerd is. Geen rapport dat de cijfers ondersteund?
    Misschien heb ik verkeerd gekeken, maar ook heb ik gereageerd op youtube en gevraagd om rapporten maar niemand wist mij die te geven.
    Uit eigen onderzoek, gedaan onder 602 bedrijven, is gekomen dat 70% gebruik maakt van social media voor zakelijke doeleinden, 10% is in overwegen dit te gaan doen en 20% doet dit niet (afgeronde getallen uiteraard). Nogal een verschil met de 93% die hier in het filmpje wordt aangegeven.

    geplaatst op
  • Heel langzaam rolt social media zich nu ook uit in het zakelijke landschap, ik heb er ooit echt een brilliante dilbert over gezien. Mede door recruitment via social media begint het binnen het zakelijke landschap een awareness te ontstaan dat social media meer is dan een hype. Al moet ik zeggen dat ik vindt dat social media al sinds mensen bestaan bestaat alleen zijn de tools verandert. Wat men vroeger op een verjaardag vertelde kunnen we nu delen door social media. Ik moet zeggen dat ik het filmpje wel leuk vind maar had inderdaad wel meer diepgang verwacht.

    geplaatst op
  • @kevin van der Bijl, Wat je aangeeft is correct. Social media bestond al tijden. Daarom is de titel ook niet goed gekozen vind ik en spreken we niet van een revolutie maar een evolutie

    geplaatst op
  • Verschrikkelijke muziek, vond die Fatboy toch 100x indrukwekkender. Verder leuk maar niet vernieuwend.

    geplaatst op
  • @daniel idd evolutie maar voor veel bedrijven nog revolutie... De stelling van @kevin, nog nooit zo over gedacht maar de sleutel tot meer acceptatie en toepassing van social media begint idd at the bottom...bij binnenkomst (recruitement);-)

    geplaatst op
  • De inhoud en feiten hebben veel overeenkomsten met de vorige filmpjes. Neemt niet weg dat het aardig is om te zien. 93% van de bedrijven gebruikt SM. Maar is een tweet over het weer van het komende weekend bedoelt met de zakelijke inzet van SM?

    Waarom praten we niet over de perceptie van consumenten mbt merkwaarde en productervaring? Daar wordt SM nog veel te weinig voor gebruikt. Zie voorbeeld vN @tmobile en @youpvanthek of Belgische vrienden met @Movistar_be

    geplaatst op
  • De inhoud en feiten hebben veel overeenkomsten met de vorige filmpjes. Neemt niet weg dat het aardig is om te zien. 93% van de bedrijven gebruikt SM. Maar is een tweet over het weer van het komende weekend bedoelt met de zakelijke inzet van SM?

    Waarom praten we niet over de perceptie van consumenten mbt merkwaarde en productervaring? Daar wordt SM nog veel te weinig voor gebruikt. Zie voorbeeld vN @tmobile en @youpvanthek of Belgische vrienden met @Movistar_be

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.