Blue Shots TV: In gesprek met Bart Kuiper van Leukwerkt
In de serie Idealizes die Michael van Os voor zijn rekening neemt praat Michael met de absolute leiders uit de reclame. Met in deze aflevering een gesprek met Bart Kuiper, eigenaar van bureau Leukwerkt. Bart vertelt over zijn visie op het vak (‘humor is geen streven maar een sterk instrument’), zijn visie op accounts (hij gaat eerlijk in waarom hij niet mee pitchte op het ING account, toen ING besloot een nieuwe bureau pitch uit te schrijven, terwijl ze met Bart werkte en 60% van zijn inkomsten verzorgde) en kijkt terug op zijn samenwerking met Hans van Dijk van Skipintro (‘dat was de leukste periode uit mijn carrière, we waren een fantastisch team’).
Ook vertelt hij over zijn bureau (‘we zijn echte campagne bouwers’) en de rol van televisie (‘Voor reguliere merken is TV het medium waar je merken sterk kan maken’). En tot slot blikt hij, hij is nu 65 jaar, vooruit naar de toekomst en de noodzaak het fundament van zijn bureau te verbreden en te zorgen dat het zonder hem door kan en vertelt hij wat hij ervan vindt dat er wederom internationale bureaugroepen aan zijn deur kloppen om zijn bureau in te lijven.
Op de hoogte blijven van nieuwe programma’s van Blue Shots TV kan via e-Mail, RSS, iTunes, of via Twitter.
Leuk interview, maar wel erg braaf en empathisch. Bart Kuiper komt het best tot zijn recht tegenover een interviewer die hem intellectueel uitdaagt en kritisch weerwerk durft te leveren.
ja, het onverantwoord hoge ouwe-jongens- krentenbrood-gehalte van dit gesprek begint na een paar minuten op de zenuwen te werken