Merken delen hotspots op Whatser

26 mei 2011, 06:00

Voor wie Whatser niet kent; Whatser is een Nederlandse startup waar gebruikers hun favoriete ‘places to be’ kunnen verzamelen en delen met vrienden. Dit doen ze door locaties te delen vanaf de smartphone. Sinds vandaag is het ook voor merken mogelijk om hun favoriete locaties te delen. Kinderwagen fabrikant Bugaboo trapt af, het bedrijf deelt meer dan 350 parken, cafés en speeltuinen verdeeld over verschillende wereldsteden.

Met deze collectie van spots speelt het bedrijf in op de behoefte van jonge, moderne ouders. Naast parken, cafés en speeltuinen zijn er ook winkels, musea, en restaurants opgenomen in steden als Amsterdam, Berlijn, Barcelona, London, Parijs, New York en Los Angeles.

Madeleen Klaasen, Hoofd Marketing van Bugaboo:

“Door deze collectie aan te bieden willen wij onze klanten een makkelijke manier geven om die te gekke plekken te vinden en ze te delen. Wij kijken er erg naar uit om deze collectie, samen met de input van onze gebruikers, uit te breiden naar nog meer steden”

Michiel Verberg, een van de oprichters van Whatser, voegt hieraan toe:

“Bugaboo is een geweldig voorbeeld van hoe een merk waarde kan toevoegen aan hun diensten en tegelijkertijd loyaliteit onder de gebruikers kan opbouwen door specifieke kennis te delen op een platform waar er direct interactie is met hun klanten”.

Wat mij betreft een interessante, maar ook voor het platform relevante wijze van merken betrekken. We zitten wat dat betreft in een tijd waarin er veel platformen ontstaan en ieder een eigen weg vind in het opzetten van nieuwe verdienmodellen, zie de strijd bij Twitter en Spotify. Binnenkort hier op Marketingfacts een follow up!

Danny Oosterveer
Data-gedreven digital marketeer bij Datasexual

Data-gedreven digital marketeer. Resident bij Amdax en Woonduurzaam. Daarnaast vertel ik vaak als spreker over data-gedreven marketing. Auteur van het boek Data-bedreven marketing. Eén van de twee Groene Nerds.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!