Merken delen hotspots op Whatser

Merken delen hotspots op Whatser

Voor wie Whatser niet kent; Whatser is een Nederlandse startup waar gebruikers hun favoriete ‘places to be’ kunnen verzamelen en delen met vrienden. Dit doen ze door locaties te delen vanaf de smartphone. Sinds vandaag is het ook voor merken mogelijk om hun favoriete locaties te delen. Kinderwagen fabrikant Bugaboo trapt af, het bedrijf deelt meer dan 350 parken, cafés en speeltuinen verdeeld over verschillende wereldsteden.

Met deze collectie van spots speelt het bedrijf in op de behoefte van jonge, moderne ouders. Naast parken, cafés en speeltuinen zijn er ook winkels, musea, en restaurants opgenomen in steden als Amsterdam, Berlijn, Barcelona, London, Parijs, New York en Los Angeles.

Madeleen Klaasen, Hoofd Marketing van Bugaboo:

“Door deze collectie aan te bieden willen wij onze klanten een makkelijke manier geven om die te gekke plekken te vinden en ze te delen. Wij kijken er erg naar uit om deze collectie, samen met de input van onze gebruikers, uit te breiden naar nog meer steden”

Michiel Verberg, een van de oprichters van Whatser, voegt hieraan toe:

“Bugaboo is een geweldig voorbeeld van hoe een merk waarde kan toevoegen aan hun diensten en tegelijkertijd loyaliteit onder de gebruikers kan opbouwen door specifieke kennis te delen op een platform waar er direct interactie is met hun klanten”.

Wat mij betreft een interessante, maar ook voor het platform relevante wijze van merken betrekken. We zitten wat dat betreft in een tijd waarin er veel platformen ontstaan en ieder een eigen weg vind in het opzetten van nieuwe verdienmodellen, zie de strijd bij Twitter en Spotify. Binnenkort hier op Marketingfacts een follow up!


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.