• Mobile
    wordt gesponsord door

Mobiel gebruik social networks door het dak op #qday 2011

Mobiel gebruik social networks door het dak op #qday 2011

Twitter bereikte op het Vodafone netwerk 1.8 miljoen unieke bezoekers op 30 april. Hyves en Facebook volgden met respectievelijk 1.5 en 1.4 miljoen unieke bezoekers. Pieken lagen op vrijdagavond (Koninginnenacht) en op zaterdagavond (einde Koninginnedag). Het mobiel internet gebruik op Koninginnedag is met 300% gestegen ten opzichte van Koninginnedag 2010, zo blijkt uit cijfers van het telecombedrijf.

De groei in het gebruik van mobiel internet op Koninginnedag ten opzichte van 2010 is volgens Vodafone enerzijds te verklaren door de grote toename in het aantal klanten met smartphones en anderzijds doordat klanten mobiel internet meer gebruiken naarmate ze meer mogelijkheden ontdekken. Op vrijdagavond werden mobiele sites als Buienradar en Weeronline meer dan 20 keer als op een normale vrijdagavond bezocht.

Dit zijn dus de cijfers van alléén Vodafone. Mogelijk dat KPN en T-Mobile zich ook nog melden om dit type cijfers te delen, dat zou een evenwichtiger en overzichtelijker beeld van de markt geven. Wat volgens mij het meest interessant is aan de Vodafone-cijfers is de toename van het gebruik van mobiel internet met een factor 3.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.