Mobiel gebruik social networks door het dak op #qday 2011

2 mei 2011, 03:31

Twitter bereikte op het Vodafone netwerk 1.8 miljoen unieke bezoekers op 30 april. Hyves en Facebook volgden met respectievelijk 1.5 en 1.4 miljoen unieke bezoekers. Pieken lagen op vrijdagavond (Koninginnenacht) en op zaterdagavond (einde Koninginnedag). Het mobiel internet gebruik op Koninginnedag is met 300% gestegen ten opzichte van Koninginnedag 2010, zo blijkt uit cijfers van het telecombedrijf.

De groei in het gebruik van mobiel internet op Koninginnedag ten opzichte van 2010 is volgens Vodafone enerzijds te verklaren door de grote toename in het aantal klanten met smartphones en anderzijds doordat klanten mobiel internet meer gebruiken naarmate ze meer mogelijkheden ontdekken. Op vrijdagavond werden mobiele sites als Buienradar en Weeronline meer dan 20 keer als op een normale vrijdagavond bezocht.

Dit zijn dus de cijfers van alléén Vodafone. Mogelijk dat KPN en T-Mobile zich ook nog melden om dit type cijfers te delen, dat zou een evenwichtiger en overzichtelijker beeld van de markt geven. Wat volgens mij het meest interessant is aan de Vodafone-cijfers is de toename van het gebruik van mobiel internet met een factor 3.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!