#TNW2011 een aparte stand…

29 april 2011, 06:15

Een bijzondere stand op The Next Web 2011 was wat mij betreft die van Booking.com. Zoals de ‘key card’ hiernaast laat zien was Booking er met als doel mensen te werven. Ze hadden er een aantal vacatures hangen, met name front end developers, een web marketeer en de nodige SEO functies. Men verwees naar de wervingssite en ging in gesprek met potentiële kandidaten. Een interessante approach, die volgens Booking.com zelf veel resultaat geeft.

In het onderstaand interview van ongeveer anderhalve minuut geeft Erica Gasparini aan dat men regelmatig events doet. De laatste tijd vooral een aantal technologie conferenties voor back end developers en nu dus ook meer de marketing, design en front end developers. Eigenlijk komt er uit elk event wel één of enkele hires en daarmee is het rendabel. Persoonlijk kan ik niet anders zeggen dan: slim. Ben waar je doelgroep is, op dergelijke events. Men doet dit niet zoals veel bureaus opdringerig door allerlei mensen aan te spreken, maar laat de kandidaten naar hen toe komen (en dat doen ze dan ook). Dat kost iets meer, maar je gooit je reputatie ook niet te grabbel. En zoals Booking zelf aangeeft betaald het zich dus terug. Slimme marketing volgens mij, hoewel het rendement natuurlijk ver zal terugvallen als iedereen dit gaat doen.

Booking.com interview from Bas van de Haterd on Vimeo.

Bas van de Haterd
Professioneel bemoeial bij Van de Haterd Consultancy

Freelance professioneel bemoeial. Kijkt altijd naar het fundamentele probleem, niet de quick fix. Centrale focus zijn de (online) dialogen met klanten, stakeholders, medewerkers en toekomstig medewerkers (afhankelijk van de opdracht). Actief als interim community manager, projectleider voor nieuwe corporate recruitmentsites, adviseur bij verschillende start ups en inspirator m.b.t. de toekomst van werk (de arbeidsmarkt van de 21e eeuw).

Categorie
Tags

1 Reactie

    Roy Huiskes

    hehe dat opdringerig mensen aanspreken doen ze ook wel hoor 😉 maar ik deel je mening dat dit een goede, slimme approach is.


    29 april 2011 om 19:46

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!