#TNW2011 een aparte stand…
Een bijzondere stand op The Next Web 2011 was wat mij betreft die van Booking.com. Zoals de ‘key card’ hiernaast laat zien was Booking er met als doel mensen te werven. Ze hadden er een aantal vacatures hangen, met name front end developers, een web marketeer en de nodige SEO functies. Men verwees naar de wervingssite en ging in gesprek met potentiële kandidaten. Een interessante approach, die volgens Booking.com zelf veel resultaat geeft.
In het onderstaand interview van ongeveer anderhalve minuut geeft Erica Gasparini aan dat men regelmatig events doet. De laatste tijd vooral een aantal technologie conferenties voor back end developers en nu dus ook meer de marketing, design en front end developers. Eigenlijk komt er uit elk event wel één of enkele hires en daarmee is het rendabel. Persoonlijk kan ik niet anders zeggen dan: slim. Ben waar je doelgroep is, op dergelijke events. Men doet dit niet zoals veel bureaus opdringerig door allerlei mensen aan te spreken, maar laat de kandidaten naar hen toe komen (en dat doen ze dan ook). Dat kost iets meer, maar je gooit je reputatie ook niet te grabbel. En zoals Booking zelf aangeeft betaald het zich dus terug. Slimme marketing volgens mij, hoewel het rendement natuurlijk ver zal terugvallen als iedereen dit gaat doen.
Booking.com interview from Bas van de Haterd on Vimeo.
hehe dat opdringerig mensen aanspreken doen ze ook wel hoor 😉 maar ik deel je mening dat dit een goede, slimme approach is.