• Mobile
    wordt gesponsord door

Blue Shots TV: Ian Carrington, Director Mobile Advertising Google

Blue Shots TV: Ian Carrington, Director Mobile Advertising Google

Tijdens de Mobile Convention vorige week in de Beurs van Berlage in Amsterdam interviewde ik onder andere Ian Carrington van Google. Ze noemen zich inmiddels ‘a mobile first company’, want het gaat hard met mobile. 10% van alle tech gerelateerde queries komen van mobiel en 6% van de retail/e-commerce. In landen als India zijn deze percentage inmiddels al rond de 50%. Bedrijven rennen achter de feiten aan en velen hebben hun mobiele strategie nog niet op orde. Op dit moment gaat wereldwijd slechts 0.5% van de advertentie budgetten naar mobiel, waarbij het gebruik rond de 10% ligt.

Hetzelfde euvel als internet ad spend versus usage van het kanaal.usage is around 10%. Is Voice Search het einde van traditionele search en betekent Goggles het einde van de QR code? We horen het van ian Carrington.

Op de hoogte blijven van nieuwe programma’s van Blue Shots TV kan via e-Mail, RSS, iTunes, of via Twitter.


Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.