Outdoor community Travelixer van start

12 april 2011, 05:31

Een user generated outdoor activiteiten hotspot community en gids. Dat is ongeveer in 1 lelijke zin Travelixer; de website is recent gelanceerd en moet “het elixer” zijn voor wereldwijde `hotspots` gekoppeld aan buiten activiteiten. Reizigers en avonturiers kunnen de beste locaties vinden voor hun favoriete activiteiten, kunnen hun eigen hotspot uploaden en ervaringen delen. Foto’s en video’s kunnen per hotspot worden toegevoegd, als gebruiker krijg je meer status als je actiever bent.

De site wil ook mensen aan elkaar knopen die op zoek zijn naar andere durfals om samen avonturen te beleven: in het forum kun je een “Travel Buddy reisverzoek” achterlaten voor een periode of een specifiek land. De community staat nu ongeveer op nu; er zijn al wat hotspots toegevoegd, maar dat zijn er nog niet héél veel. Verdienmodellen zijn nog niet te bespeuren, het gonst er nog niet van de activiteit.

Social media

Elke hotspot is voorzien van social media links zodat je deze kunt aanbevelen of delen met je vrienden. Video`s van outdoor ervaringen voor een specifieke hotspot kunnen makkelijk gelinked worden via YouTube. Travelixer`s favoriete video`s worden op onze eigen YouTube kanaal geplaast en de laatste nieuws updates kunnen worden gevolgd via ons Twitter profiel (@travelixer), leuk vinden kan op Facebook.

Vergelijken

Het concept komt als uit de hand gelopen hobbyproject uit de koker van ondernemers Edwin de Vries en Jorn Moraal (tevens BrandWebbing), die zelf de vergelijking trekken met KLM’s Travlr, en uiteraard het eigen product een stuk beter en overzichtelijker vinden.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!